Az olaszok régóta híresek a kávé és az olívaolaj iránti szeretetükről. A Starbucks most azt reméli, hogy a kettő kombinációjával még több vendéget csábíthat kávézóikba – olvasható a Washington Post oldalán. A Starbucks bejelentette, hogy új, extra szűz olívaolajjal átitatott kávésort kínál az olasz üzleteikben, melyet „Oleato"-nak neveznek el – az olasz olaj szó után.
A világ legnagyobb kávézólánca más amerikai étteremcsoportokhoz hasonlóan küzdött, hogy betörjön az olasz piacra. A Starbucks 2017-ben indította el első olasz kávézóját, és azóta 25 üzlettel bővült Észak-Olaszországban.
A Starbucks vezérigazgatója, Howard Schultz elmondta, hogy az olívaolaj kávéba való belekeverésének ötletét azután vetette fel, hogy Szicíliában kísérletileg összekevert egy kanál olajat a reggeli kávéjával.
Teljesen megdöbbentett a létrejött egyedi íz és textúra" – mondta a közleményben.
Hogyan készül?
Starbucks baristái összekeverik az olajat zabtejjel, akár gőzöléssel, akár rázással, majd a kapott keveréket egy (vagy két) adag eszpresszókávéba vagy hideg főzetbe öntik, hogy olyan ízt hozzanak létre, amelyet a menü készítői „karamellszerűnek" neveznek.
A közösségi médiában sokan szkeptikusnak tűntek az újítással kapcsolatban. „Olívaolajos kávé?! Még soha nem láttam, hogy olaszok olívaolajjal innák az eszpresszójukat." – írta egy kommentelő. A különleges olívaolajos kávé először Olaszországban debütál, majd még ebben az évben bevezetik a Starbucks dél-kaliforniai és más nemzetközi üzleteiben is.
(A borítókép illusztráció, forrása: Shutterstock/Girts Ragelis)