A franciák imádják a sajtjaikat, de mivel a piacoknak és a sajtkereskedőknek már egy ideje be kellett zárniuk, az emberek látványosan kevesebb hagyományos francia sajtot vásároltak, mint a járvány előtt.
A lassulás a tejipart nehéz helyzetbe hozta. Olyannyira, hogy a Terre de Lait néven ismert tejipari kollektíva felkérte a franciákat, hogy, aki teheti vásároljon és fogyasszon szolidaritásból francia sajtot, és támogassa ezzel Franciaország hagyományos sajtkészítőit.
A Terre de Lait nemrég egy sajtóközleményben bejelentette legfrissebb kampányát is, melyet a francia "fromagissons" kifejezéssel reklámoznak. Az akciót jellemző szókapcsolat a fromage (sajt) és az agissons ("cselekedjünk") szavak kombinációjából jött létre. A cél pedig az, hogy ösztönözzék az embereket arra, hogy a megváltozott helyzet ellenére is fogyasszanak hagyományos sajtokat - olvasható a Matadornetwork.com oldalán.
Coronavirus : les ventes des fromages d'appellation ont diminué de moitié https://t.co/9iauCY2c6k@chambondominiq2@MichelLacoste6@LesEchosPME#fromagissons
— AOP laitières_CNAOL (@AOPlaitieres) May 1, 2020
A kampány szövege szerint a "fromagissons mozgalom" több tradicionális sajtkészítő régióra szeretné majd ráirányítani a figyelmet; köztük a Saint-Nectaire, a Camembert és a Reblochon régióra is. A fogyasztókat pedig úgy igyekszik majd ösztönözni, "hogy közben ne érezzék magukat bűnösnek a kialakult helyzet miatt".
Az viszont tény, hogy bizonyos, ikonikus francia sajtok eladása 60 százalékkal csökkent az éttermek és üzletek bezárása óta. Ez az oka annak, hogy ki kellett dolgozni az adott kampányt és „együtt kell dolgozni azon, hogy Franciaország továbbra is az 1000 sajt hazája maradjon".