„A JUH Ász. Mindenünk a birka" szlogen alatt futó kampány, amelyet 2019. december 11-én indított el az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Juh és Kecsketenyésztő Szövetség, a juh- és kecskehús fogyasztásának ösztönzését tűzte ki célul.
A kampány elsődleges célja, hogy tudatosítsa a magyar fogyasztókban is, hogy a magyar juh- és kecskeágazat hosszú évek óta bizonyítja, hogy jó minőségű és egészséges termékek előállítására képes. Ezt a külföldi viszonteladók visszajelzései is alátámasztják, mivel a kétféle hús alapvetően exportcikk. Viszont egy kis rafinériával és nyitottsággal itthon is könnyedén beilleszthetők az egészséges táplálkozásba.
Magyarországon a juh- és kecsketenyésztés évezredes múltra tekint vissza, ennek ellenére a lakosság juh- és kecskehús fogyasztása elenyésző, ezen húsfélék ismertsége igen alacsony. Pedig a juh- és kecskehúsból készült ételek akár a diétázók étrendjébe is beilleszthetők, hiszen zsírtartalmuk alacsony, tápanyagtartalmuk viszont magas – olvasható az AMC sajtóközleményében.
A 2019. december és 2020. április között zajló kampány során országszerte 10 Auchan áruházban tartanak kóstoltatásokat, az Agrármarketing Centrum pedig számos rendezvényen és külföldi kiállításon népszerűsíti a juh- és kecskehúst.