Helsinkiben járunk, a Vallila munkásnegyed egyik S-Market nevű élelmiszerboltjában, ahol esténként a vásárlók nem akciós sörért állnak sorba, hanem leakciózott marha vagy sertés steak-ért, csirkemellfiléért, lazacszeletekért és zöldségekért. A finn S-Market láncolat nemrég indította el kétéves kampányát, amivel a zöldebb gondolkodásra szeretné rávenni a lakosságot és a fogyasztókat. A másik célja pedig, hogy minél kevesebb – még fogyasztható – ételt kelljen kidobnia a nap végén.
A kampány lényege, hogy a bolthálózat mind a 900 egységében „boldog órák" azaz happy hour kezdődik minden este 9-kor és éjfélig tart. Ez alatt a három óra alatt minden olyan termék, aminek a lejárati ideje megkövetelné, hogy a bolt aznap este kidobja, és eddig 30 %-kal olcsóbb volt, most 60 %-kal kedvezőbb áron vehető meg - olvasható a nytimes.com oldalán.
A bolt vezetősége arról számolt be, hogy bár egyre többen aggódnak a klímaváltozás és az ökológiai lábnyomuk miatt, mégis gondolkodás nélkül kidobják a megfonnyadt zöldséget és a lejárati dátumon túli ételeket, habár azoknak még semmi baja. Ezt a gondolkodást szeretnék megváltoztatni az S-Market-nál, és mint tulajdonos a lehető legkevesebb ételt kidobni.