Az internetezők nagy többségének a magyar konyha a kedvence, egy új étel kipróbálására pedig 2000-5000 forintot szánnak, és mielőtt elmennének egy új étterembe, az interneten olvasnak róla - derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, étterembe járási szokásokról készített felmérésből.
A válaszadók több mint fele szeret új ízeket, extrémebb ételeket kipróbálni. A 25-39 évesek között ez az arány még magasabb, közel 75 százalék. Külföldön a válaszadók fele próbálja ki a helyi jellegzetességeket, de csak akkor, ha nincs benne szokatlan alapanyag.
A felmérés szerint a legtöbben hagyományos éttermet választanak, ha nem otthon étkeznek. A gyorséttermek a 18-24 évesek körében a legnépszerűbbek, 50 éves kortól a hagyományos étterem vezet az étteremtípusok között. A válaszadók 87 százalékának a magyar ízvilág a kedvence. A második helyen az olasz konyha végezett 76 százalékkal, miközben a 30-39 évesek még ennél is nagyobb arányban rajongói az itáliai ízeknek és alapanyagoknak. Harmadik helyen a görög, negyediken pedig a kínai ételek állnak (ha Budapesten járnak és autentikus kínai éttermeket keresnek, fedezzék fel a Monori Center vendéglátóhelyeit, tapasztalataink szerint itt az európaiak is azt kapják, amit a kínaiak nap mint nap esznek – a szerk.) A 18-29 évesek az amerikai és a mexikói ételeket is kedvelik.
A legtöbben - a válaszadók 72 százaléka - a neten olvas utána az adott helynek, mielőtt elmenne oda. Közel 60 százalékuk ismerősei ajánlásaira hagyatkozik. A barátok ajánlása a legfiatalabb korosztályban még nagyobb arányú, 76 százalék, a neten pedig a 30-39 éves válaszadók 91 százaléka ellenőrzi a kinézett éttermet - írta a felmérés összesítése.