A német borászoknak végre eljött az idő, hogy lepalackozzák a boraikat. De az ország egy igen komoly problémával találta szembe magát; nincs elég borospalack a piacon. A szakértők szerint ez egyszer annak tudható be, hogy hihetetlenül jó volt a tavalyi szüret, illetve azért, mert nem várt termelési problémák léptek fel.
A pincészetek normális esetben más európai országokból importálnának borosüvegeket, de jelenleg minden bortermelő területen hatalmas a kereslet. A Bloomberg adatai szerint átlagosan 20 százalékkal nőtt a szüretelési arány 2018-ban. Olaszországban 14 százalékkal, míg Franciaországban 17 százalékkal több szőlőt szüreteltek, mint egy évvel korábban.
De nem csak a jó szüret okozza a problémát, az üveg palackok piacán is fennakadások vannak, mivel jelenleg csak egy-két nagy nemzetközi cég dominál. És ezek a palackkészítők inkább választják az üdítő italos cégek megrendeléseit, mint a bortermelőkét, mivel az üdítőkhöz sokkal nagyobb mennyiségű és jóval egyszerűbb (megszokott formájú) palack kell. Ezt sokkal könnyebb és profitálóbb teljesíteni, mint a boros megrendeléseket, mivel a pincészetek sok esetben egyedi formájú, színű, súlyú és zárhatóságú palackokat rendelnek, jóval kisebb tételben – írták a Bloomberg oldalán.
A cikk szerint a palack hiányt még az is súlyosbítja, hogy a vásárlók egyre inkább a környezetkímélő megoldások felé hajlanak, így mindenféle műanyag árútól igyekeznek távol tartani magukat. A bornál pedig még mindig az üvegpalack jöhet szóba, bármennyire is divatos a dobozos bor. Erre jött rá a Coca-Cola Németország is, ugyanis nemrég kampányt indított az üvegpalackos kólák visszatérésére. És ha ez a cég üveget szeretne, akkor a borok számára még annyi sem marad, mint eddig.