A WWF a BCG Digital Ventures technológia vállalattal az elmúlt években közösen létrehoztak egy olyan honlapot, amelynek segítségével a felhasználók ellenőrizhetik egy termék vagy éttermi étel milyen forrásból származik.
"Könnyűszerrel el tudnak bújni az áttekinthetetlen ellátási rendszerben azok, akiknek termékei fenntarthatatlan módon készülnek. A környezetbarát módon, fenntarthatóan és etikusan termelőknek viszont nehéz magukra felhívniuk a közönség figyelmét" - magyarázta Paul Hunyor, a BCG Digital Ventures ázsiai régiójának illetékese, az opensc.com legfrissebb sajtóközleményében.
A fogyasztók és a viszonteladók világszerte egyre több információt szeretnének megtudni a termékekről, azok feldolgozásáról és szállításáról, hogy tisztában legyek vele, a folyamat teljes zöld és etikus-e. Manapság már egyre nagyobb számú étterem és élelmiszerbolt-hálózat igyekszik azzal vonzani a vásárlókat, hogy fenntartható termékeket árulnak, amelyek garantáltan nem erdőirtás és rabszolgamunka révén kerülnek az asztalra vagy a polcokra.
Az OpenSC platform ötlete 2017-ben alakult ki, amikor a WWF elindította a tonhalhalászatot követő alkalmazását a Csendes-óceánon. Az új platform először a halak és húsok eredetére koncentrál, majd az olyan termékek következnek, mint például a pálmaolaj.
A digitális eszköz környezetvédelmi, társadalmi, emberi jogi szempontokat vesz figyelembe, és a működtetők reményei szerint fenntarthatósággal foglalkozó testületek, rendszerek, vállalatok és nagy termelők is csatlakoznak majd a hálózathoz. A vásárlók az opensc.org platformon keresztül megtudhatják, hogy egy halat mikor és hol fogtak, a helyszín fenntartható halászati területen volt-e, és milyen körülmények közé került az ellátórendszerben.