Az angol főváros felveszi a kesztyűt, ha egészségtelen ételekről van. A londoni tömegközlekedésből eltűnnek a cukros üdítőket, gyorséttermi ételeket és mindenféle rágcsákat népszerűsítő reklámok.
A londoni tömegközlekedést irányító városházi szervezet, a Transport for London (TfL) és a brit főváros polgármestere, Sadiq Khan a múlt hét végén jelentette be a korlátozást, amelynek értelmében az élelmiszer- és italgyártók jövő februártól már csak „az egészségesebb termékeiket" hirdethetik a megállókban és a tömegközeledési eszközökön – írja az MTI.
Az intézkedés oka, hogy az emberek naponta körülbelül 30 millió utat tesznek meg a TfL hálózatán, ami így hatalmas hirdetési lehetőséget biztosítanak a cégeknek, akár egészséges, akár egészségtelen ételekről van szó. Ezt a felületet szeretnék most az egészséges életmód népszerűsítésére használni, elsősorban a családok körében.
A jóléti társadalmakra jellemzően, Nagy-Britanniában is problémát jelent a gyerekkori elhízás, a reklámok megváltoztatásától azt remélik, hogy a szülők és a gyerekek változtatnak az étkezési szokásaikon. Az ötlet a lakosságnak is tetszik: egy korábbi felmérés szerint a londoniak 82 százaléka támogatja az elgondolást.