A szervezett "fagylaltutakon" részt vevő családok bejárják a környék farmjait, és - nem meglepő módon - végigkóstolják a gazdák helyben, saját fejésű tejből készített fagyijait.
Míg az európai szőlősgazdák elsősorban a borutak segítségével bővíthetik piacukat, az Egyesült Államokban a mezőgazdasági turizmus hódít. A farmerek kihasználják az új, különleges lehetőségeket: Marylandban például egyre népszerűbb családi elfoglaltság a fagylaltút bejárása - írja az Agrárszektor cikkére hivatkozva a turizmusonline.hu.
A fagylaltút a borutak családra szabott, felturbózott változata. Az érdeklődő családok bejárják a környék farmjait, és – nem meglepő módon – végigkóstolják a gazdák helyben, saját fejésű tejből készített fagyijait. A gyerekek egyúttal megismerhetik a farm működését, a tejtermelést, de sok gazda állatsimogatóval és szedd magad akciókkal is igyekszik növelni a túra vonzerejét.
A mezőgazdasági turizmus folyamatosan növekszik Marylandban, akárcsak az Egyesült Államok többi államában. Az emberek szeretnék megtudni, honnan származik az élelmiszer, és felvenni a kapcsolatot a gazdákkal, akik megtermelik – mondta Mark S. Powell, Maryland mezőgazdasági minisztériumának marketing vezetője.
Az elmúlt évtizedben csaknem kétszáz marylandi tejgazdaság zárt be, ugyanakkor a helyi alapanyagokból történő fagylalt- és sajtkészítés egyre jövedelmezőbb, és a tendencia folytatódhat az olyan akcióknak köszönhetően, mint a fagylaltút, aminek során a látogatók a farmokat járva ebédelnek, fagyiznak, húst és tojást vásárolnak. Az állam mezőgazdasági minisztériuma „fagyi füzetet" nyomtat az érdeklődők számára, amit – jó turista módjára – minden állomáshelyen lebélyegeztethetnek, a túra végeztével pedig elküldhetik a tárcának, hogy részt vehessenek a promócióhoz kapcsolódó nyereményjátékon.