"Az olasz emberek és kávézási kultúra iránti alázattal és nagy tisztelettel" nyitja meg első olaszországi üzletét az amerikai Starbucks.
A nemzetközi kávéházlánc a hét végén jelentette be, hogy 2017 elején nyit üzletet Milánóban az olasz Percassi cég együttműködésével. Az olasz piacra való belépés fontos mérföldkő a 45 éves cég és vezérigazgatója, Howard Schultz számára. Schultz az 1980-as években, egy Milánót és Veronát is érintő üzleti úton határozta el, hogy megismerteti az amerikai közönséget az eszpresszó kávé élményével.
A Starbucks ma már Európában is jelen van, de nem olyan sikeres, mint a világ más tájain. A vállalat 1998-ban vetette meg a lábát Nagy-Britanniában és jelenleg nagyjából 2400 üzletet működtet Európában, a Közel-Keleten és Afrikában. Olaszország azonban teljesen új kihívást jelent a cég számára, hiszen a kávé szerves része a helyi kultúrának és országszerte kávézók tömkelegei versenyeznek egymással. Az olaszok általában csak beugranak felhörpinteni az eszpresszójukat, míg a Starbucks kávézókat úgy tervezték, hogy a vendégek hosszan elidőzhessenek egy-egy forró ital mellett.
A vállalat éppen ezért az olasz emberek és kávézási kultúra iránti "alázattal és nagy tisztelettel" készül belépni az olasz piacra - idézi az MTI az amerikai cég közleményét. A milánói üzletet várhatóan továbbiak követik.