Elképesztő eset történt meg 2022 március 31.-én, hívták fel a figyelmünket Sticz Tamás Facebook-posztjára. Az eltűnt, ikonikus vitorlás az első Magyarországon épült Soling típusú, tőkesúlyos osztályhajó, azaz versenyvitorlás, mely osztály 30 éven keresztül határozta meg az olimpiai vitorlázást.

A hajó a balatonfüredi hajógyárban épült 1972-ben. A tőkesúlyos, 1 tonnás, 8 méteres hajók nem szoktak csak úgy eltűnni, eddig még soha nem fordult elő ilyen eset a Balatonon. Jelenleg téli álmát aludta egy telephelyen, de most csak a hűlt helyét találták. Ezt a hajót csak daruval, és/vagy hajószállító trélerrel, esetleg helikopterrel lehet mozgatni.
A hajó neve „Chance", lajstromszáma: H-27291, vitorlaszáma M1, azaz Magyarország 1.
A Magyar Vitorlás Szövetség ajándékozta egy balatonfűzfői vitorlás klubnak. A hajó számtalan vitorlás versenyen, többször a Kékszalagon is teljesítette a távot, az építése óta eltelt 50 éve alatt.

Jelenleg egy több mint 2 évtizede működő Balatonfűzfői vitorlásiskola tulajdonában van, mely iskola, a Nemzetközi Kishajó Vezetői képesítés megszerzésére irányuló tanfolyamok, tárgyi eszközeként, oktató és vizsga hajóként használta. A hajón, több százan szereztek képesítést, tették meg az első lépést a vitorlázás felé.
A hajó eszmei értéke roppant magas.
A posztoló kéri mindazok segítségét, akik használható információval rendelkeznek.