Befejeződött az 1895-ben épült balatonszentgyörgyi vasútállomás műemlékvédelmi szempontok szerinti teljes felújítása. Többek között új spalettákat, muskátlikat és bringatárolót kapott.

Átadták a felújított balatonszentgyörgyi csomóponti vasútállomást, ahol a személyszállítás szempontjából két fontos vasútvonal is találkozik (Budapest–Székesfehérvár–Gyékényes és Balatonszentgyörgy–Tapolca–Ukk). Az állomáson állandó forgalmi szolgálat működik, a jegykiadás folyamatos, a teherforgalom is jelentős - írja közleményében a MÁV.

Az állomás külső és belső utasforgalmi tereinek megújítása tavaly tavasszal kezdték el, de a közlemény szerint a fejlesztésnek az utaskiszolgálás színvonalának emelése és a munkahelyek komfortfokozatának javítása is célja volt. A projekt tartalmazta az állomás környezetének (előtér, gyalogos felületek) rendezését, valamint utastájékoztató és infokommunikációs rendszerek, térfigyelő és biztonsági kamerarendszerek kiépítését. A beruházás keretében a kivitelező a felvételi épület oldalszárnyait újraépítette, a perontetőt az eredeti állapotába visszaállította, az épületen még fellelhető kiegészítő szerkezeteket (nyílászárókat, spalettákat) újragyártotta. Az állomást akadálymentesítették.

Az állomás területén szétszórt kisebb, rossz állapotú épületekben elhelyezett szakszolgálatok a felvételi épületbe, illetve a csatlakozó ún. „laktanya" épületbe kerültek. A felszabaduló, kiüresedő épületek lebontásával pedig rendezték a teljes környezetet: a tereprendezés során zöldfelületeket, gépkocsiparkolót és kerékpártárolót alakított ki kivitelező. A végső simításokkal, virágosítással és muskátlikkal a Balaton egyik legszebb állomásává varázsolták a csomópontot.

Az állomás központi, felvételi épülete egyébként 1895-ben épült az egykori Déli Vasút I. osztályú állomásépületének típusterve szerint. A Déli Vasút akkori indóházait ugyanis az osztrák Carl Schlimp építészmérnök és építési vállalkozó tervei alapján készítették.
A vasútállomás döntő részt uniós forrásból, összesen közel 615 millió forintból újult meg. A MÁV több mint 100 millió forinttal járult hozzá a kivitelezés költségeihez.