» Útra kész

Tudta? Ha késik a gép, a légvonal számít a kárpótlásnál

| | Nem érkezett még hozzászólás

Sokan nem tudják pontosan, milyen mértékű kárpótlás illeti meg őket, ha késik a gépük, illetve hogy jár-e egyáltalán. Az uniós bíróság egy most született döntésének köszönhetően végre egyértelművé vált a helyzet.

Eszerint az utasoknak 250 euró (tehát körülbelül 77 ezer forint) kártalanítás jár minden 1500 kilométeres vagy annál rövidebb légi járat, illetve 400 euró (125 ezer forint) minden 1500 kilométernél hosszabb, unión belüli járat három órás vagy annál is hosszabb késése esetén.

Fotó: Henry Burrows / Flickr

A csatlakozással közlekedő járatok törlése vagy jelentős késése esetén a kártalanítást az indulási és érkezési repülőtér között közvetlen járattal megtett, légvonalban mért távolság alapján kell kiszámítani akkor is, ha ez utóbbi rövidebb a ténylegesen megtett távolságnál - közölte az Európai Unió Bírósága csütörtökön.

Az ítélet indoklásában hangsúlyozzák: a kártalanítás kiszámítását nem befolyásolja az, hogy egy átszállásos repülőút késésében, vagy járattörlésében érintett utasok végső célállomásukat közvetlen járattal vagy csatlakozó járatokkal érik el. Az utasokat mindkét esetben egyenlően kell kezelni a kártalanítás összegének kiszámításakor - írja a határozat nyomán az MTI.

A mérföldkőnek számító ítéletet három pórul járt utasnak köszönhetjük, akik Rómából Hamburgba szerettek volna eljutni, brüsszeli átszállással. A gépük több mint három órát késett, Brüsszel érintésével pedig átlépték az 1500 kilométeres határt. A Róma–Hamburg-távolság viszont légvonalban csak 1326 kilométer.

Az esetben először a német bíróság járt el, amely arra kereste a választ, hogy a megtett távolságot az indulási és az érkezési repülőtér között légvonalban mért távolság (vagyis a Róma és Hamburg közötti 1326 kilométer), vagy pedig a ténylegesen megtett távolság (azaz a Róma és Brüsszel közötti 1173 kilométer, plusz a Brüsszel és Hamburg közötti 483 kilométer) alapján kell-e kiszámítani.

Az ügyben végül az uniós bíróság tett igazságot, amely kimondta: az, hogy közvetlen vagy csatlakozó járatról van-e szó, nem befolyásolja az utasokat ért kényelmetlenség mértékét, ezért az indulási és az érkezési repülőtér között közvetlen járattal megtett, légvonalban számított távolságot kell figyelembe venni. Az, hogy a csatlakozás miatt ez nagyobb, mint az indulási és az érkezési repülőtér közötti távolság, nem befolyásolja a kártalanítás kiszámítását.

Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre! Travelo
h i r d e t é s
h i r d e t é s

Szóljon hozzá!

Most ajánljuk

SZILVESZTER! Rövidebb-hosszabb, busszal és repülővel! Kulturális körutazások minden igény szerint!

Laczko új galériát hozott létre
Trieszt,Miramare kastély
2 órája
wombat új galériát hozott létre
Sulawesi-Bunaken-Java-Menjangan-Bali
9 napja
wombat élménybeszámolót írt
Sulawesi-Bunaken-Java-Menjangan-Bali
9 napja
Mikeve élménybeszámolót írt
Mátrai hosszú hétvége - 1 nap
11 napja

Blogok

Világörökség Szingapúr botanikus kertjei

Nyolcvankét lenyűgöző hektár tanösvényekkel. De hogy jön ide a kaucsuk?

Utazásom blogja Kőröl-kőre lépkedve télen a Velencei-hegységben

A pákozdi ingókövek ködben is jól mutatnak.

Travelhunter Kék lagúna Izlandon

Ha gyengénk a szilícium-dioxidos iszapmaszk-pakolás, itt a helyünk.

TravelBug Autós túra az USA délnyugati államaiban

Ez már a nyolcadik rész, ezúttal El Pasóval. Visszatekintés képekkel és leg-ek listájával.