Így nem luxus a magánrepülő

Sokan álmodnak arról, hogy magángéppel indulnak nyaralni, búcsút intve a repülőtársaságok szabályainak. Végre akkora poggyásszal utazhat az ember, amekkorára szüksége van; idegesítő várakozás, lassú ki- és beszállás nélkül, azokkal, akikkel utazni szeretne. Akár a kutyáját is a fedélzeten szállítva. Ezt megteheti már a magángép bérlésének töredékéért, ha az útiterve rugalmasan alakítható.

Pontos forgalmi adatok nem állnak rendelkezésre, de szakértői becslések szerint havonta kb. 40 ezer utat tesznek meg úgy magángépek, hogy nem szállítanak utast a fedélzetükön. Ilyenkor leggyakrabban a bázisukra térnek vissza, vagy az utasukért indulnak valahová. Ezeknek az utaknak a hasznosítására jött létre az utóbbi időben több weboldal és telefonos alkalmazás is.

Kis szerencsével akár ön is lehet a bőrdzsekis utasFotó: Bloomberg / Europress / Getty

Mi pedig - ha eddig minden vágyunk egy magánrepülős út -, most jóval olcsóbban válthatjuk azt valóra. Igazán olcsó így sem lesz persze az út, de annak az összegnek, amiért egy gépet bérelnénk magunknak, akár a negyedéből is kijön a repülés. Ha pedig többen utazunk, az egy főre jutó költség még tovább csökken.

Nem árt persze ehhez az utazási formához, ha rendkívül rugalmasak vagyunk, hiszen a magángépek nem menetrendek szerint közlekednek. Előfordulhat, hogy a bérlő vagy a tulajdonos máshová rendeli utolsó pillanatban a repülőjét, elhalasztja, vagy előbbre hozza az utazását.

Ha tudunk a feltételekhez igazodni, akkor már tényleg csak az előnyeit kell élvezni az útnak: magángéppel utazva nem kell jóval korábban kiérnünk a reptérre. Nem kell idegesítő megkötésekkel foglalkoznunk, mint amilyen például a poggyász mérete és súlya. Jóval kényelmesebben utazunk, és kizárólag azok társaságát kell elviselnünk, akiket magunkkal viszünk.

A magángépek kényelmesebbek, mint az utasszállítók, és ritkán bömbölnek gyerekek a fülünkbeFotó: Bloomberg / Europress / Getty

Nem kell attól tartanunk, hogy egész úton a mi ülésünket fogja rugdosni a mögöttünk ülő neveletlen gyerek vagy hogy valaki egy egész pici babával pont a mi gépünkön kel útra, és a csecsemő végigbömböli az utat a nyomáskülönbség miatt. Felvihetjük viszont a fedélzetre a kutyánkat, ha szeretnénk (és ha erre engedélyt kaptunk az üzemeltetőtől). A magángép akkor is jó ötlet lehet, ha mi akarunk kisgyerekkel utazni, és megkímélnénk magunkat, a gyerekünket és a többi utast is.

Bár a közvetítők saját érdeke is, hogy az oldaluk jól áttekinthető legyen, néhány sajátos költségtételt jobb előre ellenőrizni. Elsőként a reptéri illetéket, de extra költséget jelenthet például a jégtelenítés is.

Hol keressük?
A JetPartner valós idejű adatokat mutató rendszerében kb. 1.600 magángép szerepel. A Victor nevű szolgáltatás nagyon részletes infókat találunk magukról a gépekről is, és itt kereshetünk például útitársat is, hogy megosztva a költséget még jobban jöjjön ki a magángépbérlő kaland.

Budapest persze ritkán szerepel az ajánlatok között, szemfülesnek kell lenni vagy értesítést kérni arra az esetre, amikor Budapestről vagy Budapestre induló gépet tesznek fel a közvetítők oldalaira. A szolgáltatás jellegéből adódóan, legkönnyebben pénzügyi központok és egyéb világvárosok között, no meg nyáron felkapott tengerparti üdülőhelyek, télen pedig síparadicsomok közelében elhelyezkedő repterekre lehet így utazni.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek