Kipróbáltuk, milyen a tengerpart helyett Ausztriában nyaralni

A karintiai Feld am Seeben úgy nyaralhatunk, ahogyan az osztrák nyugdíjasok élnek: reggel tenisz, délelőtt nordic walking, délután termálfürdő. Kipróbáltuk: fárasztó, de szerethető.

Hol szálljunk meg?
Középkategória: Szállásunk a Burgstallerhof családi üzemeltetésű szállodában volt Feld am Seeben. A makulátlanul tiszta és rendezett hotel wellness részleggel, és kissé idejétmúlt bútorokkal berendezett nagy alapterületű szobákkal rendelkezik. A reggeli és a vacsora is svédasztalos rendszerű, helyi fogásokat kínálnak. A szobai wifi hiányát fájlaltuk, egyébként rendben volt a hely.
Top: Aki a fentinél elegánsabb szálláshelyre vágyik, a Landhotel Lindenhofot tudjuk ajánlani szintén az idilli Feld am Seeben. Két Gault Millau-szakácssapkás konyha, ötletesen berendezett, világos szobák, elegáns wellness részleg, családias hangulat és luxus bringatároló jellemzi ezt a remek családi szállodát. Itt egy zseniális vacsorára voltunk csak hivatalosak, a szobákban csak látogatóban jártunk, mindenesetre amit láttunk azzal nagyon elégedettek voltunk.

Június elején kipróbáltuk, milyen lehet egy álomnyaralás tengerfóbiás családok számára Ausztriában. Mivel a szomszédban eddig többnyire csak síelni voltunk, az üde zöld hegyoldalak, a megannyi apró virággal és gyógynövénnyel borított alpesi rétek és a rajtuk legelésző tehéncsordák látványa azonnal magával ragadott minket.

Kajakoztunk, bringáztunk, hüttéztünk, kirándultunk, de azért persze strandoltunk is, hogy a nyaralás érzésünk is meglegyen. A Travelo Karintia tartományban, Feld am Seeben, és a termálvizéről és sípályáiról nevezetes Bad Kleinkirchheimben tesztelte a nyári lehetőségeket.

Feld am See madártávlatból
Franz Gerdl / Kaernten.at

Egyet biztosan leszögezhetünk: egy alpesi nyaralás jóval fárasztóbb, mint egész héten a strandon süttetni a hasunkat. Cserébe viszont az embernek egyáltalán nincs bűntudata, amikor a vacsoránál degeszre eszi magát a környék specialitásaiból, melyek három ország konyhájának (Ausztria, Olaszország és Szlovénia) keveredéséből jöttek létre. Persze aki úgy akarja, ezen a helyen is megvalósíthatja a strandolásból (a Feldsee partján, vagy Bad Kleinkirchheimben a St. Kathrein vagy a Römerbad termálfürdőkben) festői utcácskákon andalgásból és nagy lakomákból álló klasszikus nyaralást.

De miért fetrengenénk naphosszat, ha a Feldsee partján található sportcentrumban szörfözni kajakozni, stand up paddelingezni vagy éppen a vitorlázni tanulhatunk? De fantasztikus panorámájú helyekre is felkirándulhatunk, vagy adhatunk az adrenalinszintünknek egy jókora löketet hegyi bringázás közben.

Stand Up Paddeling a Feldseen
Puch Johannes / Kaernten.at

A vízi sportok közül nekünk a kajakozáshoz volt szerencsénk. A tó aktuálisan 15 fokos volt, ez kellő motivációt adott az egyensúlyunk megtalálásához és a tökéletes evezőhasználat elsajátításához. Az elsőre meglepően instabil kajak kormányzása egyénként nem akkora ördöngősség, pár próbahossz után már átadhatja magát az ember a körülötte található képeslap-tájnak. De aki inkább a szárazföldről szemlélődne, rengeteg nordic walking és tematikus túraútvonal közül választhat az itt elterülő Nockberge bioszféra parkban.

Kedvencünk a túrák közül a németül Speik, magyarul macskagyökér, latinul Valeriana Celtica névre hallgató gyógynövény köré épülő volt. A park természetet szenvedélyesen szerető és tisztelő vadőrétől érdekes történeteket hallgathattunk a gyógynövény felhasználási módjairól és történelemben betöltött szerepéről (állítólag Kleopátra is előszeretettel használta). Túránk végén pedig egy hütténél mi magunk is meggyőződhettünk jótékony hatásairól – már akinek volt kellő lelki ereje beledugni a lábát egy dézsányi jéghideg vízbe.

Akinek van lelki ereje lábat áztatni a jéghideg forrásvízben, bekenheti a lábát gyógynövényes olajjal
Kaernten.at

Először ugyanis célszerű hűsítő lábfürdőt venni, majd ezt követően bedörzsölni megfáradt lábainkat a gyógynövény olajával. Túravezetőnk szerint ekkor olyan érzésünk támad, mintha parfümillatú felhőkön lépdelnénk. Rosszmájúak szerint a felszabadító érzés inkább annak köszönhető, hogy lábunk végre kikerül a jeges vízből, de végül is mindegy, a lényeg hogy egy hosszú túra után igencsak jól tud jönni ez a rituálé.

Gyógynövényeknél és túrázásnál több izgalomra vágyóknak a hegyi kerékpározást ajánlanánk. Feld am Seeben bérelhetünk a csúcsok meghódításához alkalmas mountain bikeokat, és gyakorlópályát is találunk ugyanitt, hogy a hegyen már ne érjen senkit meglepetés. Mi a könnyített túrán vettünk részt, félútig terepjáróval mentünk, ezt követte csak a kínkeserves tekerés Feldpannalmig. Persze annak, aki már bringázott nagy szintkülönbségű helyeken, meg se kottyant a feladat, mi totálisan kezdőkként megszenvedtük a felfelé vezető utat.

Csak kiállunk a nyeregből, hátra visszük a testsúlyt... és 45 perc múlva már lenn is vagyunk!
Heiko Mandl / Kaernten.at

Hol szálljunk meg?

Újságírónk az Osztrák Idegenforgalmi Hivatal sajtóútján jutott el Karintiába.