Egyre több hotelben dolgoznak már robot komornyikok

 



Gondolkodott már azon, hogy milyen kényelemre számíthat abban a luxuslakosztályban, amelyet 25 ezer dollárért lehet bérelni egy hónapra? A Savioke kaliforniai robotikai cég szerint erre Relay, az intelligens robotinas a válasz, amelyből nemcsak a hotelekben, de hamarosan egyre több jelenik meg az Egyesült Államok apartmanházaiban is - írja a Digital Trends.

Fotó: Savioke


A leginkább a személyzet munkáját segítő, és a szobaszervíz szolgáltatását betöltő robot komornyik jelenleg Los Angeles egyik leggazdagabb környékére épült apartmanházainak folyosóin gurul majd, amelynek a szobákban lévő iPaden keresztül lehet leadni az aktuális rendeléseket. A vendég kérésére a felül nyitható tárolórekeszében tiszta törölközőt vagy egy tubus fogkrémet visz, a szobaajtó elé szervírozza a reggelit, amit telefonálással jelez. A wifire kötött és a tájékozódáshoz kamerarendszert használó robot teljesen önállóan közlekedik az épületben. Ha kell, liftezik, megmutatja az új vendégek szobáját is, majd visszatér a recepció közeli dokkoló állomására.

Az Ars Technica szerint a robotinast az Egyesült Államokban már az öt legerősebb hotelmárka is tesztelte, köztük a Los Angeles-i Marriott is, amelynek személyzete például Charlieként becézi a főleg szállításért felelős, mesterséges intelligenciájú munkatársat. A Savioke cég ügyvezető igazgatója szerint a robotok egyre több hotelben és luxusapartmanházban veszik majd át az időigényesebb, inkább csak logisztikai jellegű munkafolyamatokat a személyzettől, akik ez idő alatt az új vendégekkel tudnak foglalkozni.

Fotó: Savioke
Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek