Világjárás Mianmartól Villányig: ide készülünk idén

Terveink szerint idén hátizsákos turistaként járjuk be Mianmart, kerékpáron fedezzük fel Franciaország legfestőibb tájait, Szardínia szigetén lógatjuk a lábunkat, majd Villányban kóstolgatjuk a testes vörösborokat. Persze nem biztos, hogy minden álmunk valóra válik már idén, de azért törekszünk rá. Íme úti terveink 2015-re.

Miután megismerhették újévi fogadalmainkat, eláruljuk azt is, merre szeretnénk mi, a Travelo szerkesztősége utazni a nagyvilágban, Európában és hazánkban. Van, aki cikkünk megjelenésekor már úton is van, másoknak már megvan a repjegye, megint mások pedig csak álmodoznak a lent említett helyekről. Reméljük, önök is kedvet kapnak egyik-másik célponthoz, vagy legalábbis velünk együtt álmodoznak egy jót.

A nagyvilágban

Egyik szerzőnk ugyan már négyszer járt Brazíliában, 2015-ben mégis újra ide vágyik. "Nem voltam még Brazíliavárosban, vagy az Amazonas őserdeiben sem, és ezeket a súlyos mulasztásokat mindenképpen pótolnám idén" – mondja. Kolléganőnkhöz hasonlóan ön is brazíliai nyaralásra vágyik? A brazil konyháról itt olvashat, további hasznos tippeket itt adtunk, innen pedig kiderül, mitől különlegesek az Amazonas-túrák. Másik kolléganőnk az újévet már Mianmarban (Burmában) köszöntötte – ő már az év legelején letudja álomutazását. Hátizsákkal járja be Mandalay és környékét, itt található ugyanis az ország első világörökségnek nyilvánított helyszíne.

Bagan, Mianmar
Fotó: Quynh Anh Nguyen / Europress / Getty

Szerkesztőségünkben van olyan szerencsés is, akinek egy ismerőse révén ingyen szállás várja Tokióban, így idén ő ide utazik. Tavalyi, Japánról szóló sorozatunkban – amitől még az oszakai diákok is kedvet kaptak az íráshoz – a japánok meglepő szokásairól, a különleges étkezési kultúráról, és a legmenőbb streetfood-lelőhelyekről éppúgy szóltunk, mint a Tokiói fiatalok tarka divatirányzatairól, vagy a kihagyhatatlan látnivalókról. Ha kimaradt valamelyik cikkünk, most bepótolhatja!

Rio de Janeiro, Brazília
Fotó: Buda Mendes / Europress / Getty

De nem csak ő ilyen szerencsés, másik kolléganőnket Costa Rica várja, öccse ugyanis itt lesz cserediák 2015-ben. "A Happy Planet index szerint ez a világ legboldogabb országa. A Csendes-óceán és a Karib-tenger között fekszik, hatalmas esőerdejei és természetvédelmi területei vannak (az ország területének 23 százaléka védett), és mivel csak száraz és esős évszak van, az év bármely időszakában érdemes odautazni. A hőmérséklet egész évben változatlan és az eső sem monszunt jelent" – mondja. Másik szerzőnk a Maldív-szigetekre vágyik, "mert itt a térdig érő parti vízben is lehet színes halak közt snorkelezni, búvároknak pedig maga a Nirvána".

Európában

Persze nem csak távoli tájakon, egzotikusabbnál egzotikusabb helyszíneken érezzük jól magunkat. A hosszú hétvégék magas száma miatt szerencsére egy-két európai városlátogatás, vagy egy hosszabb nyaralás is belefér a szabadság-keretbe. Egyik szerzőnk a mesebeli Izlandra vágyik: "már háromszor voltam itt, rajongok érte. A keleti partok eddig kimaradtak, így idén ide vágyom leginkább" – mondja. Persze nem vetjük meg a pihentető, láblógatós nyaralást sem: "az új Wizz-célpontok indításának hírére piszok olcsón hirtelen felindulásból vettem két jegyet a szardíniai járatra nyárra" – avat be terveibe kolléganőnk.

Szardínia, Olaszország
Fotó: Dea / U. Colnago / Europress / Getty

Klasszikus városlátogatásból sem lesz hiány idén, egyikőnk egy hosszú hétvégén Angliát járja majd be: Bristol, Cardiff és Bath a három célpont. Bath világörökség mivolta, Cardiff környéke pedig a kastélyok miatt vonzó. Jelen sorok írója pedig idén két nagy álmát is beteljesíti a tervek szerint. Az egyik Hollandia tavasszal, egészen pontosan a hatalmas és színpompás Keukenhof virágoskert meglátogatása, ahol március végétől május közepéig több millió tulipán, krókusz, nárcisz virít.

Kekuenhof, Hollandia
Fotó: Education Images / Europress / Getty

A másik terv pedig Provence meghódítása két keréken: szőlőskertek, levendula-mezők és olívaligetek között tekerni, és olyan fantasztikus városokat látni, mint Avignon, Arles vagy éppen Les-Baux-de-Provence, régóta álmodozom erről – idén talán sikerül is megszervezni.

Itthon

A nagy tervezgetésben azért Magyarország kincseiről és szuper rendezvényeiről sem feledkeztünk meg. A soproni VOLT fesztiválon visszatérő vendégek vagyunk, ez 2015-ben sem lesz másként. Tokaj-hegyalja idilli fesztiválja a Bor, Mámor, Bénye is nagy kedvencünk, mindenképp ellátogatunk ide is. Ha pedig már a boroknál tartunk: Villányba is szeretnénk visszatérni idén, és az évente négyszer megrendezett Etyeki Piknikeket is nagyon szeretjük, egy-kettőn biztosan ott leszünk.

Önök hova utaznának legszívesebben idén? Írják meg kommentben!