Ezek voltak a legtutibb helyek idén

Idén is rengeteg szuper helyen jártunk szerte a világban, Tunéziától Bulgárián át Izraelig. Összegyűjtöttük a legszórakoztatóbb élményeket kínáló hat célállomást, hátha megjön a kedvük az utazáshoz.

1. Tengerparti luxus Tunéziában

Aki arra vágyik, Tunéziában naphosszat süttetheti a hasát a hosszan elnyúló homokos partokon vagy a megannyi szálloda medencéinek egyikében lubickolva. De a folytonos nyüzsgésre és látnivalókra vágyó típusoknak sem kell lehúzniuk bakancslistájukról Tunéziát: minket izgalmas helytörténeti múzeum, zajos haltőzsde, és a világ egyik legrégebbi zsinagógája várt Dzserba szigetén. A tengerparti Hasdrubal Prestige Thalassa & Spa luxushotelben szálltunk meg, ahol elképesztő alapterületű és berendezésű szobákban hajthattuk álomra a fejünket, ha pedig úszni vágyunk, itt választhatunk a hotel számos medencéje közül, vagy nekimehetünk a tengernek is.

Tevékkel is találkozhatunk a Guellala múzeumban
Galéria: Nyaralás Tunéziában
Fotó: mimi / Travelo

2. Tavaszi síelés Ausztriában

Míg egy februári síelésen van, hogy a ködtől az orrunk hegyéig se látunk a hegyekben, márciusban már tavaszi időjárásban csúszhatunk. A Gastein-völgyben jártunk, ahol síeltünk, hótalpaztunk, napoztunk, és négy nap alatt gyakorlatilag újjászülettünk. A végtelenül nyugodt kis településeknek, a helyiek őszinte vendégszeretetének, a zseniális – és brutális kalóriabomba – ételeknek, a termálvíznek és a szédítő hegycsúcsoknak köszönhetően kisimultan indultunk haza. Személyes kedvencünk a Dorfgastein fölött található Dorfgastein/Grossarltal terep volt, ahol a kilátás nem elhanyagolható tényező, ám leginkább a változatos, széles, belátható, jól kezelt pályáival lopta be magát a szívünkbe.

Függőhíd
Galéria: Gasteini síelés
Fotó: Wolkersdorfer Gerhard / Gastein.com

3. Ausztria nyáron is érdekes

Június elején kipróbáltuk, milyen lehet egy álomnyaralás tengerfóbiás családok számára Ausztriában. Mivel a szomszédban eddig többnyire csak síelni voltunk, az üde zöld hegyoldalak, a megannyi apró virággal és gyógynövénnyel borított alpesi rétek és a rajtuk legelésző tehéncsordák látványa azonnal magával ragadott minket. Kajakoztunk, bringáztunk, hüttéztünk, kirándultunk, de azért persze strandoltunk is, hogy a nyaralás érzésünk is meglegyen. A Travelo Karintia tartományban, Feld am See-ben, és a termálvizéről és sípályáiról nevezetes Bad Kleinkirchheimben tesztelte a nyári lehetőségeket.

Nockberge bioszféra park
Galéria: Ausztriában nyaraltunk
Fotó: Franz Gerdl / Kaernten.at

4. Róma gyerekekkel

Bár elsőre Róma nem tűnik tipikusan gyerekbarát célpontnak – pláne nem a nyár kellős közepén – egy 9 és egy 11 évessel teszteltük július végén öt napon át az örök várost. Imádták ők is, mi is. Kiskorúakkal együtt utazva persze senki ne akarja hosszasan vizsgálgatni a Forum Romanum romjait, és a Vatikáni Múzeumra sem ekkor lesz időnk. Viszont a rengeteg pizza és fagyi, a titokzatos macskaköves utcák, a kabócáktól zsizsegő mandulafenyők, a megannyi Vespa robogó, vagy éppen a római piramis simán leveszi a gyerekeket a lábukról. Ha pedig minden kötél szakad, a tengerpart is könnyen elérhető. Tippjeinket itt olvashatja.

A Trevi-kút is érdekes lehet a gyerekeknek, de idén felújítják így nincs víz benne
Galéria: Kiskorúakkal teszteltük Rómát: imádták!
Fotó: Franco Origlia / Europress / Getty

5. Posztszovjet romantika Bulgáriában

Sopszka saláta, néptáncosok, gyönyörű természet és posztszovjet romantika minden mennyiségben: ezt találtuk, amikor fotósunkkal felkerekedve júliusban Bulgária hegyvidékét kalandoztuk be. Mindenképp hozza magával a humorát, és tankoljon fel helyi röviditalból, akit zavar, ha valahol még gyerekcipőben jár a turistaipar. Mi így tettük, és remekül éreztük magunkat — soha annyi rakiját még nem ittunk vizespohárból, mint ott Dani kollégával. Láttuk a különleges, denevérek lakta Devetaki-barlangot és a lenyűgöző Krushuna-vízesést, ettünk több tucatnyi adag sopszka salátát, sőt kipróbáltuk a helyi welneszhotelt is Lovech városában — ez a giccses műantik szobrokat leszámítva egyébként valóban kellemes hotel tágas szobákkal, élénk színekkel, ingyenes wifivel a város főterén.

Kilátás a Park Hotel Stratesh teraszáról
Galéria: Posztszovjet romantika
Fotó: Páth Dániel / Travelo

6. Izrael, ahol nem kell félni

Szeptember közepén Izraelben jártunk, ahol nyugalom, napsütés, meleg, remek ételek, 28 fokos tenger, pompás kultúrtörténeti helyszínek és kegyhelyek fogadtak minket, szemben a nyári hírek puskaropogásával. Persze láttunk civil ruhás szabadnapos katonákat, akik gépkarabélyukat lazán a hátukra dobva jelennek meg strandnadrágban és pólóban a tel-avivi strandon, de ez helyi sajátosság.

A Holt-tengerben pedig egészen szürreális élmény lebegni: egyszerre bizarr és felszabadító, hogy a kisujjunkat sem kell mozdítani a felszínen maradásért. Az igazán menők háton fekve, újságolvasás közben fényképeztetik magukat. A masszív sótartalom ápolja a bőrt, arra azonban ügyelni kell, szemünkbe ne jusson, mert az igen fájdalmas.

A háttérben táncoló férfiak ügyet sem vetettek a fegyverekre
Galéria: Kell rettegni Izraelben?
Forrás: Origo

+1. A Magas-Tátra és remetéje

Hetedik kedvenc helyünk a Magas-Tátra, ahova a nyári allergiaszezon elől szoktunk megszökni. Itt találkoztunk az idén hetven éves Scheirich Lászlóval, aki csillagászként negyven évig dolgozott a Lomnici-csúcson levő obszervatóriumban, ahova nem volt egyszerű feljutni: poprádi lakása és egykori munkahelye között a szintkülönbség közel 2000 méternyi. Amikor az 1973-as felvonóbaleset után két évig tartott a felvonók cseréje, Tátralomnicról havonta gyalog jártak fel munkahelyükre. Télen az út egy teljes napot vett igénybe, ezt hegyi vezetővel tették meg. Kedvenc helyeiről is beszélt nekünk: kedvence a 2210 méter magasan fekvő Siroka, a Széles-hegynek is nevezett terület, ami a túrázók elől le van zárva. A mindenki számára könnyen megközelíthető célpontok közül a Zöld-tó környékét említi, melynek az is a vonzereje, hogy „komoly mászóterep van a közelében a Tátra legmagasabb falával".

Alig van olyan hét az évben, amikor ne túrázna
Galéria: Scheirich László, a Magas-Tátra ismerője
Fotó: Scheirich László / Travelo

Reméljük, jövőre is olvasója lesz útibeszámolóinknak: igyekszünk kinyomozni a legjobb tippeket mindenütt!