Vidd el a nagyit Párizsba!

Egyre több nő indul útnak egyedül, vagy csak nőkből álló társasággal. Van, aki így szeretne ismerkedni, és van, akinek egyszerűen csak ez a kényelmes.

Lánytestvérek, anyák-lányaikkal, unokák a nagymamákkal, vagy barátnők kis csapata vág neki egyre gyakrabban a nagyvilágnak. A csajos utazás műfajának csillaga felfelé ívelőben van – ezt támasztják alá a Travel Channel adatai is, miszerint az elmúlt években több, mint 32 millió amerikai nő indult útnak egyedül, vagy más nők társaságában. Azóta ez a szám egyre csak növekszik, és persze nem csak Amerikában.

Van, aki annak reményében indul egyedül útnak, hogy utazás közben talál majd magának társaságot. Ilyen például olvasónk, Réka, aki Thaiföldet járta meg egyedül: „Thaiföldön többször is jártam, egyszer teljesen egyedül utaztam ki három hétre. Kicsit magamnak is be akartam bizonyítani, hogy meg tudom csinálni, de nem is volt épp senki, aki eljött volna velem. Bangkokból rögtön leutaztam Koh Phangan szigetére, és ott laktam egy tengerparti kis bungalóban két hétig. Egyáltalán nem voltam magányos, mivel az egyéni utazók összetartanak: már a buszon is jót beszélgettem a mellettem ülő sráccal, aki, mint kiderült, brit tűzoltó volt, a szigeten pedig egész kis társaság alakult ki a magamfajtákból: voltak köztük szinglik és párok is. Esténként sakkpartik voltak az étteremben, nappal a fiúk frizbiztek a parton, a csajok meg a megfelelő színárnyalat elérésén dolgoztak. És ahogy az a nyaralóhelyeken szokás, persze románcok is szövődtek a szinglik között."

Roy Van Kleef/sunshine / Northfoto

De van olyan is, aki bár utazhatna családostul, mégis a legjobb barátnőire esküszik. Például Csilla, akinek kedvenc csajos úti célja Párizs: „A barátnőimmel utazva könnyebb megtalálni a közös ritmust, amiben felfedezhetjük a látnivalókat, vásárolhatunk egy jót, miközben ki is pihenjük magunkat. Persze a családommal és a barátommal sincs ellenemre világot látni. De a családdal jóval bonyolultabb összehangolni az eltérő igényeinket, a szerelmemmel utazva pedig leginkább őt nézem, nem a tájat."

Bár én is imádom a barátnőimmel járni Európa nagyvárosait, vagy valamelyik tengerparton együtt fetrengeni velük a napon, úgy gondolom, hogy a családi kötelékek megerősítésének is jó szolgálatot tehet egy csajos utazás. Nyár végén gondoltunk egyet édesanyámmal, és vettünk két szuper olcsó repjegyet Milánóba. Persze a családfő kevésbé volt boldog, hogy kimarad a buliból, de utólag már ő is belátta, hogy ide ketten kellett elmennünk. Kávézás bájos cukrászdákban, a dizájnmúzeum felfedezése, majd nyálcsorgatás a legjobb butikok kirakatai előtt – mind mind olyan csajos programok, amin édesapám halálra unta volna magát, minket anyuval viszont az együtt töltött idő sokkal közelebb hozott egymáshoz.

Northfoto

Sőt, nem csak az anyukákat érdemes elcipelni egy közös kiruccanásra, de a nagyival is tehetünk egy próbát. Így tett Bori is, aki a francia fővárosba vitte el a nagymamáját, és egy életre szóló élménnyel lett gazdagabb. „Boldogult szingli koromban egyszer a nagymamámmal utaztam el egy párizsi hosszú hétvégére. Már régóta ígértem neki, hogy elviszem Párizsba, amit nem tudom, mennyire vett komolyan, mindenesetre egyszer felhívtam, hogy megvannak a jegyek. Akkor én huszonéves voltam, a nagyi pedig (ha illik elárulni), hetven-egynéhány, mégis úgy loholtam utána egyik múzeumtól a másikig. Amikor egy délután hazaértünk a szállodába, és én kimerülten lerogytam az ágyra, ő már azt kérdezte, merre sétálunk még a vacsora előtt? Nagyon jó élmény volt egyébként, mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy vigye el a nagymamáját kirándulni. Csak előtte vegyen extra gyorsgyalogló órákat."