Wellness a csúcson

A káprázatos panorámájú szaunákon túl tengervizes fürdőmedence, hegyikristályfalú gőzkamra és alpesi szénás szaunaszeánsz is vár ránk a legmenőbb alpesi wellnesshotelekben.

Nem minden szauna születik egyenlőnek. Mindegyikben jó megpihenni az egész napos síelés és túrázás után, de amelyikből teljesen véletlenül lélegzetelállító panoráma is nyílik, az a tuti. És talán könnyebben is bírjuk az izzadást, ha közben hófödte csúcsokban gyönyörködhetünk. Nézzünk körül a síterepek legszebb fekvésű szaunái között!

A Dolomitok az Adler Mountain Lodge kültéri medencéjének párájában
Galéria: Alpesi szaunák panorámával
(Fotó: Adler Mountain Lodge / adler-lodge.com)

Adler Mountain Lodge, Dél-Tirol

Tudta, hogy a Dolomitok 2009 óta az UNESCO világörökség részét képezik? Az olasz Adler Mountain Lodge maximálisan ki is használja a fekvéséből adódó előnyöket. A szálloda építéséhez kizárólag helyi és természetes anyagokat használtak, elsősorban lucfenyőt, melynek illata folyamatosan betölti a teret. További extra, hogy a szálloda legfelső szintjén elhelyezkedő szaunában és a wellness többi részében is a környék nyújtotta természetes hozzávalókat használják. Ezek egyike az alpesi széna, melynek illóolajai és növényi hatóanyagai a meleg hatására kioldódnak, és a bőr pórusain át bejutnak a szervezetbe. Az alpesi széna erősíti az immunrendszert, bár pollenallergiások jobb, ha kerülik. Ne hagyja ki viszont senki a kertben kanyargó sós vizes medencét, ahol lebegve lazíthatunk egy aktív nap után.

Alpiana Resort, Dél-Tirol

A szintén Dél-Tirolban található Alpiana Resort szolgáltatásai láttán mindenki azonnal lottóért rohan. Náluk a spa kezeléseknek is csak a hegyek a tanúi, de a finn szaunát, illetve a gesztenyefából készült infraszaunát is csak üvegfal választja el a tájtól. Másfél hektáros, medencékkel tűzdelt kertjükben az év 300 napján számíthatunk napsütésre. A 320 négyzetméteres, természetes hatású fürdőmedence és egy kisebb, feszített víztükrű medence mellett – kizárólag felnőtteknek – egy szív alakú relaxálós medence is helyet kapott. Ha pedig megéheztünk, vegán éttermükben étkezhetünk.

Hotel Alpiana: klausztrofóbiásoknak is ajánlott szauna
Galéria: Alpesi szaunák panorámával
(Fotó: Hotel Alpiana / alpiana.com)

Rifugio Lagazuoi, Dél-Tirol

A Dolomitok legmagasabban fekvő szaunájából, mely a tengerszint felett 2752 méteren található, a vártnak megfelelő a kilátás. De nem csak ettől különleges: a szauna külön, a főépülettől kissé távolabb, egy henger alakú faházban kapott helyet, ahová csak a szabad levegőn keresztül juthatunk ki. Merülődézsára nincs is szükség, egyszerűen ugorjunk ki a hóba, ha nem bírjuk már a meleget. És még egy dolog, ami miatt szeretni fogja összeállításunknak ezt a tagját: a Refuge, azaz menedékház földi halandók számára is teljesen elérhető árakon ad ki szobákat. Egyszerű, de kényelmes kétágyas szobái már 42 euró/éjtől kivehetők.

Riffelhaus, 1853

A svájci Alpok legismertebb hegycsúcsa a Matterhorn. Szerencsére létezik olyan szauna és jacuzzi is, amelyből lazulás közben bámulhatjuk ezt a legendás hegyet. Ez garantált felüdülést jelent majd, miután a 360 kilométeres pályarendszeren kellemesen elfáradtunk. A szálloda szerint „egészen Afrikáig" révedhetünk, azzal érvelve, hogy a geológusok afrikai köveket és tengeri üledékmaradványokat találtak a Matterhornon. De ne tűnődjünk ezen sokat, élvezzük egyszerűen a látványt.

Riffelhaus 1853: kültéri jacuzzi
Galéria: Alpesi szaunák panorámával
(Fotó: Riffelhaus 1853 / riffelhaus.ch)

Mama Thresl, Ausztria

A laza hangulatot árasztó szálloda azt állítja magáról, hogy ott fekszik, ahol a „városi lélek a hegyekkel találkozik". Így van-e vagy sem, annyi biztos, hogy galériás belső terében sziklamászó oszlop található, mely alternatív útvonalat jelent az emeleti étterembe azoknak, akik szerint muszáj mindig megdolgozni az ebédünkért. A Mama Thresl-ben az osztrák hütték és fakunyhók hangulatát pont annyira modernizálták, amennyire a mai világban egy nagyvárosi ember elvárja. Panorámás finn szaunájában a padok úgy helyezkednek el egymás fölött, mintha hegyoldalba vájták volna őket – innen, és a pihenőrészlegből is csodaszép látvány tárul a szemünk elé.

Hotel Leitlhof, Dolomitok

A családi kézben lévő szálloda annyira komolyan veszi a fenntarthatóság kérdését, hogy honlapjukon egy széndioxid-számlálóval kiszámolhatjuk, milyen járművel mekkora ökológiai lábnyomot hagyunk magunk után, míg elérünk hozzájuk. Azt is állítják, hogy ott-tartózkodásunk klíma-semleges; erről ők gondoskodnak. Ami minket most a leginkább érdekel, az a kertben, svájci fenyőből és nyírből épített finn szauna, melyből – ahogy azt a Dolomitok esetében megszokhattuk – káprázatos kilátás tárul a szemünk elé. Nézzük csak meg a videót!

Hotel Stanglwirt, Ausztria

A rusztikus alpesi stílust képviselő Stanglwirt szálló barlangszerű wellnessoázisáról itt láthatunk 360 fokos panorámafelvételt. A kacskaringós, köves ösvények többek között lucfenyőből készült, panorámás bioszaunához, sóbarlanghoz, természetes kőszaunához, vízesés-zuhanyokhoz, továbbá fény- és színjátékkal felszerelt, hegyikristályfalú gőzkamrához, és a kilencvenöt fokos „Vad császár" szaunához vezetnek. A léptékről csak annyit, hogy 2100 négyzetméter a családi wellness, és további 2500 négyzetméter a gyerekmentes wellness-övezet mérete. És ha ez még győzött volna meg minket, az egyik medencében korallzátony és sós víz található, és a földalatti, barlangi pihenőrészben az ebben úszkáló halakat nézegethetjük.

Hotel Stanglwirt: szauna kilátással
Galéria: Alpesi szaunák panorámával
(Fotó: Hotel Stanglwirt / stanglwirt.com)

Plusz egy tipp:

Gondola szauna, Finnország

A finn Lappföldön elhelyezkedő Yllas Resort kabinos felvonóval készült azoknak, akik hajlandóak ilyen messzire utazni egy kiadós izzadásért. A kabinok egy része valójában négyszemélyes szauna; bennük ülve a tájban gyönyörködhetünk, de minket nem láthat senki. Egy teljes kör nagyjából húsz perc. Ha végeztünk, a felső állomáson kiszállva kandallóval, zuhanyzókkal és kültéri jacuzzival felszerelt pihenőrészlegben ejtőzhetünk. Ha megéheztünk, itt helyben egy pizzéria-kávézó is vár, de ezen a síterepen található Finnország legmagasabban fekvő étterme is.

A lapp fenyőrengeteg fölött lebeghetünk az Yllas szaunáiban
Galéria: Alpesi szaunák panorámával
(Fotó: Yllas Resort / yllasravintolat.fi)