Júniusban kezdhetik a Lánchíd és a Váralagút felújítását

Júniusban kezdhetik a Lánchíd és a Váralagút felújítását

A tervek szerint a nyáron elkezdődhetnek a Lánchíd és a Váralagút teljes felújítási munkálatai, amelyek 2019 végéig tarthatnak majd - írja az MTI a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésére benyújtott előterjesztése alapján.

A felújítás tartalmazza a meglevő közúti pályalemez teljes elbontását és újjáépítését, a két oldali hídi gyalogos járdakonzolok teljes elbontását és újjáépítését, a megmaradó acélszerkezetek javítását és korrózió elleni védelmét, a gyalogos korlátok műemléki felújítását, a kőfelületek javítását és felülettisztítását, a köz- és díszvilágítás korszerűsítését, a Duna-meder szükség szerinti rendezését, a hídfőkben lévő gyalogos aluljárók szélesített átépítését, a hídfő lépcsőinek átépítését, továbbá a hídfők helyiségeinek felújítását és lehetőség szerinti hasznosítását.

Díszkivilágítást kap a Váralagút

Mint írták, a hídfelújítással egy időben célszerű elvégezni a Váralagút felújítását is a teljes gépészeti rendszerének felújításával egyetemben. Továbbá meg kell újítani az alagút szigetelését és belső borítását. Ezek során - egyebek mellett - újraosztják a közúti és gyalogos felületet a megváltozott közlekedési igények szerint, lecserélik a légtechnikai rendszereket, korszerűsítik a közvilágítást, valamint díszvilágítást építenek ki.

A javaslat szerint átépítik a Clark Ádám teret is, ahol a körforgalom mérete csökken, a gyalogosterek pedig bővülnek, új díszburkolatot kapnak. A Lánchíd hídfője felőli oldalra új gyalogos átkelőhely létesül, ezzel a teljes Clark Ádám tér mind a négy térnegyede átjárhatóvá válik. Új gyalogos átkelőhely létesül a Hunyadi János utcai torkolathoz a gyalogos forgalom biztonságának növelésére.

Másfél évig lezárhatják a Lánchíd forgalmát

A pesti hídfő mögött található közúti és villamos aluljáró megtartása "nem gazdaságos" a szerkezet rossz állapota miatt - mutattak rá. A mintegy 75 éves bauxitbeton aluljárórendszer jelenlegi szerkezetének megtartása nem lehetséges a szerkezet statikai elöregedése miatt, ezért a hosszútávú, gazdaságosabb és árvízvédelmi szempontból a jelenleginél nagyobb biztonságot nyújtó szerkezet kialakítása elbontásával és teljesen új aluljárórendszer építésével valósítható meg. A pesti hídfő alatti aluljáró újjáépítését a Lánchíd forgalmának teljes kizárása mellett lehet csak elvégezni, ez mintegy másfél évet vesz igénybe - olvasható.

A tervezet szerint a munkálatok tervezett kezdési időpontja 2017. június elseje, a tervezett befejezési időpontja pedig 2019. december 31.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek