Meseszép lesz az új kisvárdai vasútállomás

Az októberben kezdődő felújítás során a vasútállomás parkolókat, akadálymentesített gyalogos-kerékpáros aluljárót, új magas peront kap. Az 1873-ban elkészült épületet is teljesen felújítják.

A Budapest–Szolnok–Debrecen–Záhony vasútvonalat, így a kisvárdai állomást is 1970-re villamosították, és elsősorban a teherforgalom igényei szerint újították fel. Az utasok biztonságát és kényelmét szolgáló emelt peronok, aluljárók építése akkor kimaradt a jelentős vonatforgalom ellenére, olvasható a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. közleményében.

Fotó: MÁV Magyar Államvasutak Zrt.

Mivel a vasút kettévágja a települést, ezért sokan – életveszélyes módon – a síneken keresztül közelítik meg az állomásépületet és a peronokat. A MÁV elsődleges célja a három ütemre felosztott beruházással az, hogy csökkentse, illetve megelőzze a – nem ritkán halálos kimenetelű – vasúti baleseteket, ezért a biztonságos átjutás érdekében gyalogos-kerékpáros aluljárót épít. A szolgáltatási színvonal emeléseként pedig felújítja, modernizálja az évente 320 ezer utast fogadó állomást és környezetét.

Az első ütemben a 36 plusz két akadálymentes férőhelyű parkoló és a bekötőút készül el. A kivitelezés már idén októberben elindul. Ezután 2017-ben kezdődhet el a második ütem és 2018 végére fejeződhet be a gyalogos-kerékpáros aluljáró és a tetővel ellátott magas peron kiépítése.

A háromszáz méter hosszú peron az állomásépülettől peronaluljárón, a peron végén pedig gyalogos-kerékpáros aluljárón keresztül lesz megközelíthető. Ugyancsak a második ütemben újítják fel a vágányhálózatot a személy- és teherforgalom menetrendszerűségének biztosítása érdekében.

A harmadik fázisban kerül sor az 1873-ban elkészült régi épület teljes felújítására, hogy az méltó legyen Kisvárda város hagyományos eklektikus építészeti értékeihez. A földszinten korszerű, akadálymentesített utasforgalmi tereket alakítanak ki csarnokkal, pénztárral, kávézóval és mosdóval. A hatvanas évekbeli felvételi épületet lebontják, a helyén igényes parkot és figyelemfelkeltő, egyedi állomási előtetőt hoznak létre. A kivitelezés a tervezési és engedélyezési eljárások után, 2017 végén indulhat. Mindezzel párhuzamosan a MÁV modernizálja a hangos és vizuális utas-tájékoztató rendszert, valamint új biztosítóberendezést is telepít.

A kisvárdai önkormányzattal és a közútkezelővel egyeztetett koncepcióban szerepel még 80 férőhelyes P+R és számos fedett B+R parkoló létesítése. A tervek alapján a volánpályaudvar felől érkező utasokat a későbbi intermodális csomóponthoz illeszkedő állomási előtető fogadja. A 16 ezres járásközpontba gyalogosan, kerékpárral, autóval, illetve busszal vagy vonattal érkező utazókat könnyen átlátható, korszerű elrendezésű, akadálymentes és egyedi vasútállomás fogadja pár éven belül.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek