A magyarok negyede wellnesszel tölti az ünnepeket

Rekordra számítanak a gyógy- és wellness fürdők vezetői idén. A magyarok utazásaik közel negyedét egyébként is fürdőkben, wellnesszel töltik, de hagyományosan az év utolsó napjai a legforgalmasabbak.

Mindez a turizmusban dolgozók számára is kihívást jelent, mondja Dr. Puczkó László, a BKF Turizmus, Szabadidő és Szálloda Intézetének vezetője.

A Magyar Turizmus Zrt. adatai alapján a magyar háztartások 63 %-a vett részt többnapos utazáson a tavalyi év során. Ráadásul nemcsak nyáron, de télen is szívesen útra kelünk: az
év végi hónapokban a magyar háztartások 10 %-a szervez valamilyen többnapos üdülést. Több, mint negyedük (26,6%) pedig kifejezetten azzal a céllal indul útnak, hogy gyógy-, vagy wellnessfürdőbe látogasson.

 

Galéria: Wellness ünnepekFotó: Roel Dijkstra/sunshine / Northfoto

„Jellemzően december első harmadában kevesebb vendégünk van az év többi hónapjához képest – ez a karácsonyi készülődés időszaka, illetve szabadságot sem veszünk ki ilyenkor. 26-tól azonban beindul az év végi forgalom, december 27. és 28. pedig minden évben a két legsűrűbb napunk." – mondja Juhász Szabolcs, az Aquaworld élményfürdő igazgatója.

Egyébként is jellemzővé vált a fürdőigazgató tapasztalatai szerint, hogy a magyar családok céltudatosabban szervezik meg, mivel töltik szabadságukat. De nemcsak e tekintetben egyre jellemzőbb a tudatosság a belföldi turistákra. Juhász Szabolcs szerint ugyancsak észrevehető tendencia, hogy a vendégek egyre jobban figyelnek egészségükre, és ehhez választják meg, milyen turisztikai szolgáltatásokat vesznek igénybe. „Az elmúlt pár évben vált kifejezetten érzékelhetővé, hogy a vendégek nemcsak fürdeni jönnek, hanem tudatosan keresnek egyes szolgáltatásokat." – mondja Juhász.

A turisták valóban egyre tapasztaltabbak és tudatosabbak – véli Dr. Puczkó László, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola intézetvezetője, Juhász Szabolcs egykori tanára. „Egyedi és emlékezetes élményekre vágynak." – mondja. Miközben tehát növekszik a spa és wellness szolgáltatásokat kereső turisták száma, a vendégek nemcsak többet, de kifinomultabb kínálatot is elvárnak a pénzükért.

 

Galéria: Wellness ünnepekFotó: . Photobank / Northfoto

Az akár szokatlannak is tekinthető elemeket is vegyítő új szolgáltatásokat, illetve olyan fürdőket keresnek fel előszeretettel, amelyek vagy építészeti megoldásaikban, vagy az általuk kialakított koncepció miatt egyedinek számítanak. A vendégek növekvő tudatossága egyben azt is jelenti, hogy nagyobb figyelmet kell fordítani a szolgáltatások minőségére is. „Ez pedig a szakemberképzés egyik legjelentősebb kihívása jelenleg" - mondja a szakértő.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek