Szigetgasztro kéksajtos gofritól töpörtyűtálig

Mikróban melegíthető spenótos-sajtos tésztától az óriáshamburgeren át a libatepertős kenyérig, mindenféle fesztiválkaját megkóstolhatunk a Szigeten, csak bírjuk gyomorral és pénztárcával.

A Szigeten két koncert között nem csak érdekes programokkal vagy dizájnos helyeken bambulással üthetjük el az időt, hanem mindenféle fesztiválkaját is megkóstolhatunk – már ha a pénztárcánk engedi. Nem meglepő módon ugyanis, akárcsak a belépő- vagy taxiárak, az ételek árai sem az átlag magyar pénztárcájához lettek szabva. De ha már kint van az ember, valamit így is - úgy is enni kell, különben nagyon csúnya vége tud lenni egy- egy estének. Körbejártuk hát a fesztivált, mivel tankolhatjuk fel magunkat, amikor eljön az az idő, hogy nem csak innánk, de ennénk is.

Gyorskaják: óriásburger, hotdog, pizza, rántott bármi

A Hajógyári szigeten barangolva a kocsmákon kívül a legtöbbször a legalapvetőbb fesztiválkajákat árusító bódékba botlik az ember. Frissen kifejezetten finom – vagy csak mi voltunk már kevésbé józanok? – pizzaszeletet 600 forintért, óriásburgert 1000 forintért, hotdogot 800 forintért szerezhetünk be.

Ha még mindig nem elég a junk foodból, a Guru standjainál a Sziget több pontján rántott, vagy sörtésztában kisütött tengeri herkentyűket ehetünk – egy nagyobb mix box 1890 forintot kóstál. Ennek egyik előnye, hogy kevésbé nagyétkűeknek ketten is bőségesen elegendő, másik előnye, hogy mivel dobozban van, nem kell vele leülni, egy visszafogottabb koncerten ácsorogva is el tudjuk fogyasztani a vacsorát.

Furcsaságok: sós gofri és mikrós tészta

Persze aki rosszul van a kommersz gyorsételek gondolatától, rendhagyó fesztiválételekkel is csillapíthatja éhségét. Különböző lepényeket 800 és 1500 forint között kóstolhatunk, a gofrit pedig 450-600 forint környékén szerezhetünk be. A mi érdeklődésünket a sós változatok keltették fel, de még gyűjtjük a bátorságot a kéksajtszószos gofri befogadásához. Az idei év legfőbb újítása ételfronton a mikrós tészta, ami némi interaktivitást is varázsol az étkezésbe, szerintünk ezért népszerű. Nekünk kell ugyanis kivenni a hűtőből a szimpatikus tésztát vagy rizottót, majd kiszedni belőle a mellé csomagolt villát, és mehet a mikróba.

Galéria: Sziget gasztroFotó: mimi / Travelo

Elvileg ezt is csinálhatnánk magunknak, de az itt dolgozó árusítólány szerint már annyian megégették magukat a forró műanyagdobozokkal, hogy mindenkinek jobb, ha ő veszi ki az elkészült élteleket. Csúcsgasztronómiai élményre nyilván ne számítson senki egy mikróban elkészíthető egytálételtől, de az általunk kóstolt sajtos-spenótos farfalle és zöldséges rizottó annál mindenképpen jobb volt, mint amit vártunk tőle. 990 forintos árával pedig még helyi viszonylatban is jó vásárt csinál, aki itt eszik, hiszen a népek konyhájánál egy hasonló tésztaétel1800 forintot kóstál. Csak a mikrózásnál legyünk szemfülesek: állítólag vannak, akik előszeretettel lopkodják az elkészült fogásokat.

A magyaros vonal: zsíros deszka és töpörtyűtál

Bár az elmúlt napokban egyáltalán nem éreztünk késztetést, hogy 400 forintos zsíros kenyeret, vagy 800 forintos libatepertős kenyeret, esetleg töpörtyűtálat együnk ugyanennyiért, de ilyet is lehet. Az árakat, és a "traditional hungarian speciality" (hagyományos magyar specialitás) feliratot elnézve valószínűleg nem is mi vagyunk a célcsoport.

Galéria: Sziget gasztroFotó: mimi / Travelo

A pultnál megérdeklődtük, mennyire népszerű a külföldiek körében a zsíros deszka, azt a választ kaptuk, hogy egyelőre inkább csak méregetik a magyaros fogásokat a látogatók. De abban bíznak, hogy ahogyan apad a fesztiválozók pénztárcája, úgy választják inkább a 400 forintos zsíros kenyeret az 1000 forintos hamburger helyett.

Egészséghívőknek: saláta és gyümölcs pofátlan árakon

Aki már rosszul van a sok zsírtól és szénhidráttól, saláták közül válogathat – átlagosan 1300 forint körül öntettel együtt – de a gyümölcsös standoknál is feltankolhat egy kis vitamin-utánpótlás reményében. Már ha belefér a keretbe az 1400 forintos sárgadinnye és az 500 forintos szilva.