» Közel

Átment a teszten a MÁV új vasúti kocsija

| | Nem érkezett még hozzászólás
A világ legnagyobb szélcsatornájában tesztelték az új IC+ vasúti kocsi prototípusát. Jól kell bírnia a menetszelet, a mínusz 50 fokot, és ha képesek 200 km/h sebességgel is robogni, akkor év végén már utasokat is szállíthat.

Bécsben a Rail Tec Arsenal klíma-szélcsatornájában szélsőséges időjárási körülményeket szimulálva, 300 km/h-s menetszélben vagy -50 fokos hidegben is működőképesnek kell maradniuk a tesztelt járműveknek. Az első IC+ kocsin befejeződtek a fedélzeti utaskomfort-vizsgálatok, a jármű megfelelt a teszteken, július 10-én, szerdán indul vissza Ausztriából Szolnokra- tudtuk meg a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. sajtóközleményéből.


A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. május elején mutatta be az akkor még 90 százalékban és 60 százalékban elkészült IC+ kocsijait. Az azóta eltelt időszakban a két jármű közül az egyik összeszerelését már befejezték a szakemberek, a másik kocsi üzembe helyezése júliusban kezdődik meg. A már elkészült IC+ kocsi gyártásának minőségbiztosítási követelményei teljesültek, így az elindulhatott az első típusmérésekre a bécsi Rail Tec Arsenal mérőbázisára. Az ott eltöltött napokban mérőműszereket szereltek fel rá, a belső térben több mint 200 érzékelő ellenőrizte a fűtést és a klímaberendezést, az utasokat az üléseken különböző eszközökkel, légnedvesítőkkel és fűtőpárnákkal szimulálták.

Extrém körülmények között tesztelték

Ezt követően a szélcsatornában normál és kifejezetten extrém körülményeket is generáltak a kocsi számára. Vizsgálták a vízrendszer elfagyás-védelmét, a fel- és leszállást biztosító ajtókat, az ablakokat, az utastájékoztatót, a fűtés és a hűtés működőképességét, hatékonyságát, a belső tér levegőjének páratartalmát és hőmérsékletét. A mérőkamrában - 25 és + 40 Celsius fok közötti hőmérsékletet állítottak elő, és 200 km/h-s menetszelet is szimuláltak.
A mérések során a kocsi megfelelt az előírásoknak, a feltárt minimális eltérések kismértékű beavatkozással korrigálásra kerülnek a forgalomba állítás előtt, biztosítva az utasok számára a maximális komfortot. Az elvégzett vizsgálatról a Rail Tec Arsenal, mérési jegyzőkönyvet állít ki.

A kocsik gyártását követően a most befejeződött méréssel megkezdődött az a folyamat, amely végén a járművek megkaphatják a típusengedélyt. A további próbák várhatóan augusztusban folytatódnak, ekkor többek között meg kell felelniük annak is, hogy alkalmasak legyenek a 200 km/h sebességgel történő közlekedésre. Az IC+ kocsik várhatóan az év végén állhatnak forgalomba.

Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre! Travelo
h i r d e t é s
h i r d e t é s

Travelo - Leggyakoribb keresések közel

Szóljon hozzá!

Most ajánljuk

Minden perc ajándék! Töltse a szebbnél szebb őszi napokat családjával!

rallymax új galériát hozott létre
Csenge és Attila két keréken 16. nap margójára
4 napja
Andus élménybeszámolót írt
Negatív tapasztalat
12 napja
rallymax új galériát hozott létre
Egy vasútfotós kalandjai - Kétszer egy perc
26 napja

Blogok

Világörökség Szingapúr botanikus kertjei

Nyolcvankét lenyűgöző hektár tanösvényekkel. De hogy jön ide a kaucsuk?

Utazásom blogja Kőröl-kőre lépkedve télen a Velencei-hegységben

A pákozdi ingókövek ködben is jól mutatnak.

Travelhunter Kék lagúna Izlandon

Ha gyengénk a szilícium-dioxidos iszapmaszk-pakolás, itt a helyünk.

TravelBug Autós túra az USA délnyugati államaiban

Ez már a nyolcadik rész, ezúttal El Pasóval. Visszatekintés képekkel és leg-ek listájával.