Magyarország az orosz internetezők szemével

Magyarország az orosz internetezők szemével

Budapest az orosz utazók egyik legkeresettebb úti célja az ETC és az UNWTO friss kutatása szerint – közölte a Magyar Turizmus Zrt.

A kutatás az internetes felhasználók oldaláról, vagyis blogok, posztok és keresések alapján segít megismerni Európa, és azon belül Magyarország megítélését az orosz piacon, amely jelenleg hazánk harmadik legfontosabb turisztikai küldőpiaca.

A Európai Turisztikai Bizottság (ETC) és az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) tanulmánya rámutat, hogy Oroszország jelenleg a világ 4. legnagyobb turisztikai küldőpiaca, de utazói többnyire még mindig a tradicionális módszerekkel választják ki úti céljukat és foglalják le utazásaikat. Továbbra is a prospektusok és magazinok jelentik számukra az elsődleges információforrást.

Mindazonáltal Oroszország 84 millió internet-felhasználója közül egyre többen keresnek utazási információkat az interneten és foglalnak online. Évente 40-50%-kal bővül az online utazási piac, ami egyrészt az egyre növekvő számú online utazási irodának, másrészt a szintén egyre bővülő szofisztikált orosz utazói rétegnek köszönhető, amely szívesen szervezi meg önállóan az utazását.

Az internetes keresések alapján az orosz utazók nagyra értékelik a kényelmet, ezért szeretik a népszerű rekreációs üdülőközpontokat, és a nagyvárosokat, ahol a látnivalók, az éjszakai élet, a vásárlási lehetőségek és az éttermek könnyen elérhetők.

Utazási döntéseikben kiemelt helyet foglal el a célország földrajzi elhelyezkedése is, és egyetlen ország alapos felfedezése helyett a fontosabb európai városok közötti utazgatást, az ún. „city-hopping"-ot preferálják.

Magyarországot 53 478 blogbejegyzésben említik. Az internetes keresések alapján a vizsgált városok között Budapest a 18. legkeresettebb, megelőzve többek között Amszterdamot, Helsinkit, Lyont, Münchent, Athént, Monte Carlo-t vagy Hong Kong-ot. Az instagram megosztások száma 22 413, a legtöbb fotó város és építészet témájú. A keresések között jelentős hányadot képvisel a wellness-téma is.

A KSH előzetes adatai szerint 2014-ben több mint 778 ezer orosz vendégéjszakát regisztráltak a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, ami 1,4%-kal haladja meg az előző évi adatot. A Magyarországra turisztikai, gyógyturisztikai céllal érkező orosz látogatók több mint 30 milliárd forintot költöttek el 2014-ben.

Az orosz állampolgárok egyre nagyobb számban engedhetik meg magunknak, hogy költsenek az egészségük megőrzésére, így a vonatkozó nemzetközi trendekkel összhangban nő egészségtudatosságuk. Ennek köszönhetően felértékelődött az egészségturizmus, amiben Magyarország versenyképes, kiváló ár-érték arányú kínálattal rendelkezik. A magyar gyógyszállodák összes vendégéjszakájának több mint 22%-a orosz vendégeknek köszönhető.

Az elmúlt években az orosz turisztikai piacon végzett aktív marketingtevékenység révén ma Budapest divatos közép-európai desztináció, Hévíz pedig rendkívül keresett gyógyturisztikai célponttá vált az orosz utazók körében.

Hévíz esetében 10 évvel ezelőtt indult el egy mintaértékű, tudatos, egy irányba mutató szakmai összefogás, amelynek eredményeként vonzó, az orosz piac igényeinek is megfelelő turisztikai terméket sikerült fejleszteni.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Ezek is érdekelhetnek