Egymillió magyar utasa volt a Lufthansa csoportnak tavaly

Egymillió magyar utasa volt a Lufthansa csoportnak tavaly

A Lufthansa csoport a tavalyi évben összesen 1,01 millió utast szállított a magyar piacon, 4,4 százalékkal többet, mint az előző évben - jelentette be Antal Gábor, a Lufthansa csoport magyarországi vezetője sajtótájékoztatón kedden Budapesten.

A csoporthoz tartozó légitársaságok közül kiemelte a Swiss teljesítményét, amely 12,2 százalékos bővülést ért el. Nőtt a magyarországi jegyértékesítés eredménye is: a Lufthansa az előző év azonos időszakához képest 4 százalékkal, a Swiss 16 százalékkal, a Brussels Airlines pedig 6 százalékkal több jegyet adott el Magyarországon.

Bildagentur-Online/chromorange / Northfoto

Kiemelte, hogy ezzel a teljesítménnyel a Lufthansa továbbra is piacvezető Magyarországon a hagyományos hálózati légitársaságok között: a légitársaság 20,7 százalékos piaci részesedése 0,5 százalékpontos bővülésnek felel meg, míg a Lufthansa csoport 36,8 százalékos eredménye 2,3 százalékpontos növekedést jelent.

A január-áprilisi előfoglalások adatai alapján 2014-re további növekedés várható, különösen az Észak-Amerikai viszonylatban - mondta. Kérdésre válaszolva közölte: a forint gyengülésének nincs hatása a repülőjegyek árára, mivel azokat eredetileg is forintban határozzák meg.

Tájékoztatott arról is, hogy nyártól új menetrend lép életbe Budapest és Brüsszel között: az első járat reggel 6.30-kor indul Budapestről, az utolsó járat 20.50-kor száll fel Brüsszelből Budapest irányába. A nyári menetrend életbe lépésétől a légitársaság egy gépe Budapesten fog éjszakázni, ez teszi lehetővé a korai indulást, továbbá szeptembertől a Brussels Airlines Airbus A319-es gépek közlekedtetésével 30 százalékkal növeli kapacitását a belga és a magyar főváros között.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Ezek is érdekelhetnek