» Hírek

Kompjárat Fonyód és Badacsony között

| | Nem érkezett még hozzászólás

Heteken belül elkészül a tervezett második balatoni, Fonyód és Badacsony közötti kompjárat megvalósíthatósági tanulmánya, amelynek eddigi részeredményei alátámasztották a mintegy 8 milliárd forintos beruházás létjogosultságát – közölte Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója az MTI-vel. Az 5,5 kilométeres távot az új kompjárat 20 perc alatt tenné meg.

Horváth Gyula kifejtette: a projekt első lépéseként már tavaly nyertek el támogatást a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére, annak eredménye alapján dönthet a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) arról, támogatja-e a tervek megvalósulását pályázat kiírásával, illetve uniós forrás hozzáférhetővé tételével. Ezzel párhuzamosan társadalmi vitát is terveznek az érintett két településen.

A második balatoni kompjárat megvalósításának – ha azt az NFÜ mellett Brüsszel is támogatandónak tartja – még a jelenlegi, 2013 végén záruló uniós fejlesztési ciklusba bele kell férnie, vagyis legkésőbb 2014-ig meg kell épülnie – tette hozzá.

A két hajózási évadot figyelembe vevő megvalósíthatósági tanulmányban azt vizsgálják, milyen környezetvédelmi, gazdasági és közlekedési előnyökkel járhat és milyen turisztikai vonzerőt jelenthet az új balatoni kompjárat beindítása. Horváth Gyula hangsúlyozta, különösen fontos, hogy kizárólag szakmai alapon dőljön el, milyen előnyökkel, estleges hátrányokkal járna a terv megvalósulása. Hozzátette: a terv egy sekély vízben is járni tudó, alacsony merülésű kompjáratról szól.

A kompátkelő az előtanulmányok szerint csökkentené a szántódi rév és a Tihanyi-félsziget, valamint a Balaton nyugati településeinek terhelését, közvetlenebb összeköttetést biztosítva a déli part mentén haladó M7-es autópálya és az északi part között. A meglévő kikötők, utak átalakítása, hajók beszerzése, valamint a járulékos infrastrukturális beruházások 8 milliárd forintba kerülnének. Az új, 60-65 méter hosszú komphajók 48-50 autó és – az egyéb terheléstől függően – 350-1000 utas szállítására lennének képesek.

Az eddigi számítások szerint a Badacsony és Fonyód közötti személyhajózási útvonalon évente 100-120 ezer utas közlekedik. Ennek a személyforgalomnak a lebonyolításával önfenntartó lehet az új kompjárat, a szállított gépjárművek utáni bevétel pedig már hasznot is hozna. Az előzetes becslések szerint a szántódi rév gépjárműforgalmának 20-25 százaléka, évi 70 ezer autó terelődne át az új kompjáratra, és legalább még egyszer ennyi jármű szállítására volna igény évente.

Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre! Travelo
h i r d e t é s
h i r d e t é s

Szóljon hozzá!

Most ajánljuk

SZILVESZTER! Rövidebb-hosszabb, busszal és repülővel! Kulturális körutazások minden igény szerint!

Laczko új galériát hozott létre
Trieszt,Miramare kastély
2 napja
wombat új galériát hozott létre
Sulawesi-Bunaken-Java-Menjangan-Bali
12 napja
wombat élménybeszámolót írt
Sulawesi-Bunaken-Java-Menjangan-Bali
12 napja
Mikeve élménybeszámolót írt
Mátrai hosszú hétvége - 1 nap
13 napja

Blogok

Világörökség Szingapúr botanikus kertjei

Nyolcvankét lenyűgöző hektár tanösvényekkel. De hogy jön ide a kaucsuk?

Utazásom blogja Kőröl-kőre lépkedve télen a Velencei-hegységben

A pákozdi ingókövek ködben is jól mutatnak.

Travelhunter Kék lagúna Izlandon

Ha gyengénk a szilícium-dioxidos iszapmaszk-pakolás, itt a helyünk.

TravelBug Autós túra az USA délnyugati államaiban

Ez már a nyolcadik rész, ezúttal El Pasóval. Visszatekintés képekkel és leg-ek listájával.