Leginkább luxusszállodáknak ártott a Malév-csőd

A budapesti ötcsillagos szállodák a legjelentősebb vesztesei a Malév február 3-i leállásának a Magyar Hotel Monitor gyorselemzése alapján a szállodaiparban.

A felmérés szerint az ötcsillagos szállodákban az átlagárak számottevő növekedése sem volt képes ellensúlyozni a kihasználtság drámai visszaesését, ami havi átlagban akár a mínusz 20-25 százalékot is elérhette. A felmérést készítők szerint ennek egyik oka az üzleti utasok számának számottevő csökkenése, ami pedig közvetlenül is köthető a Malév leállásához.

Az ötcsillagos budapesti szállodák előrejelzése alapján a februárban tapasztalt visszaesés, ha csökkenő mértékben is, de kitarthat április-májusig. A márciusi adatokra kedvező hatással lehet a március 15-i hosszú hétvége, míg az áprilisiakra a húsvét.

A Magyar Hotel Monitor szerint az adatelemző és értékelő programban résztvevő szállodák napi teljesítmény adatai alapján látható, hogy bár a 2012-es év még kedvezően indult, hiszen minden kategóriában a korábbi évhez viszonyítva emelkedett a kihasználtság és az átlagár is, a trend februárban már nem érvényesült.

A budapesti négycsillagos szállodák már az átlagárak stagnálása mellett csaknem 5 százalékos kihasználtság csökkenést voltak kénytelenek elkönyvelni. A háromcsillagos szállodák esetében viszont a február is minden paraméterben felülmúlta a 2011-es év azonos időszakának eredményeit.

A Magyar Hotel Monitor a Xellum Kft. által üzemeltett és a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége szakmai támogatását élvező egyetlen hazai, a szállodák napi forgalmi adataira épülő adatelemző rendszer, amely jelenleg 142 szálloda napi adatait gyűjti össze és dolgozza fel.

Öt évig zárva lesz Ferihegy 1
Várhatóan a következő 4-5 évben nem használják majd a Liszt Ferenc-reptér 1-es terminálját a légitársaságok, az épület feltehetően jó ideig "lakatlan" marad, a jelenlegi tervek szerint egyelőre csak a Budapest Airport irodái maradnak az épületben.
2011-ben 6,6 millió utas vette igénybe a repülőtér 2. termináljának szolgáltatásait, az 1-es terminál pedig 2,3 millió utast szolgált ki. A Budapestre járatot közlekedtető légitársaságok ugyan növelik kapacitásaikat, több új járatot is indítottak, ez azonban a Malév utasforgalmának csak mintegy 80 százalékát fedi majd le.
A Budapest Airport múlt héten szerdán jelentette be, hogy ideiglenesen bezárja az 1-es terminált, és elhalasztja a Cargo City elnevezésű légiáru-kicserélő központ megépítését is. A döntést azt követően hozta meg a cég, hogy a Malév február 3-i leállása miatt felülvizsgálták és módosították a 2012. évi üzleti tervet. A cargo beruházás várhatóan két év múlva indulhat meg.
Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Ezek is érdekelhetnek