» Hírek

Pucér nőkről értekezik Svédország a Twitteren

| | Nem érkezett még hozzászólás
Mit szólna ahhoz, ha a Twitteren @Hungary néven Savanya János, tornaszentandrási autószerelő, vagy Lakatos Ramóna, nyolcadik kerületi családanya bejegyzéseit olvashatná? Svédország egy radikális turisztikai kampány keretében éppen ezt csinálja.

Svédország mindig is közvetlen demokráciájáról – valamint lapraszerelt bútorairól és lakói szabados nemi életéről – volt híres, a svéd turisztikai hivatal azonban most az ország hagyományaihoz képest is merészet vállalt. Konkrétan átlagemberek kezébe adta az ország hivatalos Twitter azonosítóját: a Curators of Sweden (Svédország kurátorai) kampány keretében minden héten új polgár írogathatja anyaországa képviseletében a bejegyzéseket.

Pucér nőkről is írhat

A kezdeményezés azért különösen merész, mert úgy tűnik, a beírásokat nem cenzúrázzák: a @Sweden accountot bitorló polgár bármiről írhat, a svéd húsgolyóktól kezdve apucér nőkig. Az e heti delikvens egy bosnyák menekült, Hasan Ramic, aki Stockholm Hjulsta nevű, főleg bevándorlók által lakott külvárosában él.

Fotó: . Yanaki Tips Rf / Northfoto

Tegnap délután például ezt írta „Hullafáradt vagyok és már három órája tök sötét van. Most megnézem a Dexter 6. évadjának 12. epizódját, és kidöglök.“ Egy drága aukciósházról pedig, ami pont szemben van az irodájával, ez jut eszébe: „Kit érdekelnek az öreg szőnyegek, festmények és Fabregé (sic) tojások? Nekem itt az Ikea, bébi!“

Power to the people

„Senki nem birtokolja jobban a Svédország márkát országunk polgárainál. Ezzel a kezdeményezéssel ők mutathatják be Svédországukat a világnak“ – nyilatkozta az ország turisztikai hivatala, a VisitSweden vezérigazgatója, Thomas Brühl. Céljuk, hogy minél többféle lakója perspektívájából mutassák be az országot. A következő hetek során Svédország néven twittel majd egy kolumnista, egy reklámügynökség tulajdonosa, aki saját farmján gazdálkodik, egy kertvárosi író, egy pap, egy tanár és egy leszbikus kamionsofőr.

Ön szerint jó a svéd kampány?

  • 13
    Nagyon tetszik
  • 15
    Marhaság
  • 7
    Nekünk is ezt kéne

Van, akinél kiverte a kampány a biztosítékot, egy Londonban élő svéd például azt írta a Twitteren, hogy szégyent hoz országukra. Népszerűsége azonban tagadhatatlan: Svédország hivatalos accountjának eddig úgy tízezer követője volt, a kampány kezdete óta pedig ez a szám felkúszott 13 ezerre. Ezzel szemben a hivatalos  @HungaryTourism account kevesebb, mint négyezer követőt számol, a @hungary-t pedig valaki lefoglalta, de nem twittel rajta. Finnország (@finland) 6500 követővel büszkélkedhet, a Facebookon és Twitteren is igen aktív brit turisztikai hivatalt (@VisitBritain) pedig több mint 46 ezren követik Twitteren.

Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre! Travelo
h i r d e t é s
h i r d e t é s

Szóljon hozzá!

Kapcsolódó ajánlat

Mikeve új galériát hozott létre
Sevillai városnézés 1 napban
2 napja
Mikeve élménybeszámolót írt
Sevillai városnézés
2 napja
szajci élménybeszámolót írt
Srebrenik vára és Tuzla városa
3 napja
joogy új galériát hozott létre
Régi autók
11 napja

Blogok

Világörökség Szingapúr botanikus kertjei

Nyolcvankét lenyűgöző hektár tanösvényekkel. De hogy jön ide a kaucsuk?

Utazásom blogja Kőröl-kőre lépkedve télen a Velencei-hegységben

A pákozdi ingókövek ködben is jól mutatnak.

Travelhunter Kék lagúna Izlandon

Ha gyengénk a szilícium-dioxidos iszapmaszk-pakolás, itt a helyünk.

TravelBug Autós túra az USA délnyugati államaiban

Ez már a nyolcadik rész, ezúttal El Pasóval. Visszatekintés képekkel és leg-ek listájával.