Meztelenül, maszkban és a recepción üvöltözve

A Travelo tíz legolvasottabb cikke 2013-ban. Év végén mindenki összegez. Mi is ezt tettük, amikor megnéztük magazinunk olvasottsági statisztikáját. Össze is gyűjtöttük a tíz legnépszerűbb cikket, amelyben a legszebb balatoni kilátók, a legnépszerűbb hazai és külföldi úti célok éppúgy szerepelnek, mint a hotelek azon kulisszatitkai, hogy hogyan igyuk ki ingyen a minibárt vagy, hogy miért ne vitázzunk a recepciós előtt. Persze érthető módon olvasóink arra is kíváncsiak voltak, hogyan lett körülöttünk hirtelen mindenki meztelen a strandokon.

10. Balaton full panorámával, jakuzzi a Mátra közepén

Galéria: DesignszállásFotó: laposabadacsony.hu / Travelo

Az idei év egyik legolvasottabb cikkében a falusi turizmus középszerű fogadóit, a rántott hús és a majonéz oázisait megkerülve gyűjtöttünk össze néhány hangulatos, vidéki szálláslehetőséget. A mai napig hisszük, hogy a fővárosból kiszakadva olyan helyekre is érdemes kiruccanni, mint az ingerekben nem túl gazdag, móri kistérség. Összeállításunkban olyan, vidéki panziókat, fogadókat, vendégházakat gyűjtöttünk össze, ahol adtak a designra, amelyeknek különleges hangulatuk van, vagy épp szolgáltatásaikkal szeretnének kitörni a középszerűségből. Hogy hol keresse hazánkban a magyar mini Provance-ot, a jól megkomponált panorámaképet a Balatonról, vagy a kültéri jakuzzival és fatüzeléses szaunával ellátott finn faházból kialakított romantikus fészkeket? Mutatjuk, kattintson ide!

9. Citromfesztivál, születésnapos csatornák, fókák

Galéria: Úti tippek 2013-ra - EurópaFotó: cinqueterre.hu

Szerkesztőségünk minden év elején összegyűjti az aktuális időszak várhatóan legnépszerűbb utazási célpontjait, így tettünk ez év januárjában is. Igyekeztünk olyan helyeket válogatni, ahol vagy különleges esemény történt az idén, vagy annak ellenére, hogy önmagában izgalmas helynek számít, korábban a magyar turisták mégsem látogatták. Így csábítottuk el önöket Amszterdamba, ahol számtalan, érdekes tematikájú múzeum nyitotta újra kapuit, Dublinba, ahol fókanézésre buzdítottuk olvasóinkat, vagy az olasz riviérára, a Cinque Terre mesebeli vidékére, ahol a Citromfesztivál csak egy indok volt arra, hogy miért érdemes Olaszországba utazni. Ide kattintva megnézheti, hogy idén volt e valamelyik általunk ajánlott helyen.

8. Budapest a világ 2. legjobb városa

Fotó: Cntraveler.com

Ki ne örülne annak, ha városa, amelyben él, egyre többször kerülne fel a legszebb, legélhetőbb, legizgalmasabb települések listájára, sokszor nemcsak európai, de akár világviszonylatban is? Az öröm és a büszkeség érthető, a Travelo olvasói is mindig szívesen fogadják, és osztják meg ismerőseikkel az ilyen jó híreket. Ebben az évben hazánkat több vonatkozásban is ajánlott utazási célpontként kezelte a nemzetközi sajtó, így pl. októberben az egyik legnevesebb amerikai utazási magazin több mint egymillió szavazatának összesítése alapján Budapestet a világ második legjobb városának kiáltották ki. Ha kíváncsi arra, hogy a listán melyik város előzőtt meg minket, és hogy melyik utcával azonosítják fővárosunkat, kattintson ide a rövid hírekért.

7. Hogyan igyuk ki ingyen a minibárt?

Galéria: Hogyan igyuk ki ingyen a minibárt?Fotó: . / Northfoto

Ez az a kérdés, ami valljuk be, a legtöbb utazót általában foglalkoztatja, és amelyre kétrészes cikkünkben egy volt szállodai alkalmazott is adott tippet. Az iparágban bő tíz évet lehúzó recepciós olyan titkokat is kifecseg, mint, hogy hogyan nézzünk ingyen fizetős filmeket a szállodai szobánkban, hogyan mondjuk le az utolsó pillanatban foglalásunkat anélkül, hogy lemondási díjat kellene érte fizetnünk, és hogy miért ne szólítsuk névtábláján olvasott nevén a recepcióst, ha még nem mutatkozott be nekünk. Tippek, trükkök, és a legnagyobb hazugságok a hotelek recepciójáról - olvassa el mindet itt.

6. A legszebb panoráma a Balatonról ingyen van

Galéria: Balatoni kilátókFotó: szapetr / Indafotó

Ezzel a címmel gyűjtöttük össze a legszebb balatoni kilátókat, amikor a tomboló júliusi hőségben arra buzdítottuk olvasóinkat, hogy egy lángos és egy fagyi között, bátran mozduljanak ki egy kicsit balatoni szállásuk 100 méteres sugarú köréből, és sétáljanak fel a legközelebbi kilátóba. Szubjektív gyűjtésünk eredménye négy kilátó, amelyek közül van, amit 464 foka miatt inkább edzettebb túrázóknak, egy másikat a mozgásukban korlátozottaknak mertünk ajánlani, de szerelmetes andalgásokhoz éppúgy találtunk magaslatot, mint fényjátékban gazdag pirkadati randevúhoz.

5. Győr ismét fényben úszik

Galéria: Advent GyőrbenFotó: gyor.hu

Advent idején legalábbis mindenképp. A győri utcákon ilyenkor ugyanis nemcsak a forralt bor és a sült gesztenye illata árad, de az egész győri belváros díszfénybe öltözik. Beigli, mangalica és mézeskóstolóval várják a látogatókat, miközben koncertekkel, előadásokkal szórakoztatják őket. Így aztán egyáltalán nem véletlen, hogy nemcsak a győriek szerették ezt a programajánlónkat, ami ráadásul még mindig aktuális. A programsorozat ugyanis kedden a városi szilveszter eseményeivel zárul, ahol kicsik és nagyok együtt búcsúztatják az óévet és köszöntik az új esztendőt. A zenei programok mellett pedig ezúttal is tűzijáték teszi emlékezetessé a szabadtéri bulit.

4. Búvóhely a Bakonyban

Galéria: Búvóhely a BakonybanFotó: Hotel Szépalma

Mindig is vonzotta, hogy a Büszkeség és balítélet világába csöppenjen? Hogy mint Elizabeth Bennet és Mr. Darcy lovagoljon be kedvesével a mezőről egy udvarház parkjába, majd a tóparton elfogyasztott tea után sétálhasson egyet a pompás virágos belsőkertben, szerelmes szavakat suttogva? Ha igen, akkor Önnek alighanem a Magas-Bakony erdőségeibe, a Kőris-hegy szomszédságába, az Esterházy család egykori ménesbirtokára, vagyis Szépalmapusztára kell látogatnia! Ameddig ezt nem teheti meg, olvassa el élménybeszámolónkat erről az eldugott helyről, amelynek hangulatát egyszer mindenkinek meg kell tapasztalnia. Ha szerelmes, ha nem.

3. Ha üvöltözik a feleségével a recepción

...akkor rosszabb szobát kap. És ez nem vicc. Utánajártunk, hogy mi kergeti leginkább az őrületbe a hotelek recepciósait, hogy miért ne telefonáljon előttük, vagy tartsa a markát a visszajáróért, és miért ne morogjon a feleségével, miközben a bejelentkezést intézi. Egy szállodai alkalmazott vallott egy már korábban is említett cikkben a recepció rejtelmeiről, így aztán ebben a részben mindenki elolvashatja, hogy mit tegyen, vagy mit ne mondjon semmiképp egy recepciós pult előtt.

Galéria: Egy szállodai alkalmazott vallomásai 1.Fotó: Northfoto

2. Meglepő szokások Japánban

Galéria: JapánFotó: flickr

Egy ország, ahol becsomagolják az olvasott könyvet, hogy más ne lássa; és ahol még a megállóban sem telefonálnak, hogy mást se zavarjanak a beszélgetéssel. Itt külön metrókocsi jár a nőknek, külön WC-papucs a mosdóhoz, és kötelező maszk a náthásoknak. Japánban jártunk, meglepő szokásokat találtunk, és ezt mind össze is szedtük egy Japánról szóló komplett sorozatunkban. Miután összegyűjtöttük a tíz legfurább szokásukat, megkérdeztük olvasóinkat is, melyiket vezetnék be itthon közülük. Japán kapcsán persze nem hagyhattuk ki az étkezésekhez kötődő tudnivalókat és a street food jelenségét sem, és bár Tokió sokszínű szubkultúráit is részletesen bemutattuk, összeállítottunk egy olyan listát is, amit semmiképp nem szabad kihagyni Japánban!

1. Egyszer csak mindenki meztelen volt

Galéria: nudi nyaralóhelyekFotó: Northfoto / Northfoto

Az idei év legolvasottabb cikkét pedig már január második munkanapján lehoztuk, amikor azokat az európai nudista paradicsomokat vettük sorra, ahol már a Travelo szerkesztőségének néhány tagja is megfordult. Igaz, szinte kivétel nélkül véletlenül. Így úsztunk szándékunk ellenére Horvátországban nudisták közé, és néhány tempó után így láttunk meztelen testeket lebegni a búvárszemüvegen keresztül, ahol mindössze egyetlen nagyobb szikla választotta el a textiles szakaszt a ruhátlan fürdőzőktől. Később aztán már bátrabban vetkőztünk le egy spanyol partszakaszon, ahol a szépen fodrászolt és kidolgozott izomzatú férfiak gyanúsan magas létszáma alapján gyorsan kiderült, hogy valójában meleg strandra tévedtünk. Ha szívesen és többet olvasna meztelen kalandjainkról, ne legyen szemérmes, kattintson bátran ide.

Így listánk és az év végére érve, mi most ezzel az összeállítással kívánunk olvasóinknak boldog, vidám és élményekben gazdag új évet. Köszönjük, hogy minket olvasnak, tartsanak velünk jövőre is!