» Cucc

Sovány utasokra szabja székeit a Ryanair

| | Nem érkezett még hozzászólás
A távol-keleti légitársaságok gépein utazhatnak legkényelmesebben a turista osztályra jegyet váltók, derül ki a Business Traveller magazin amerikai tesztoldal felméréséből. A lap 32 légitársaság flottáját vizsgálta, és nem meglepő módon a fapados légitársaságok szorítják be a legkisebb helyre utasaikat. Meglepő módon viszont a British Airways és az Air France sem szerepelt túl jól.

A legkényelmesebben a Cathay Pacific és a Singapore Airlines gépein utazhatunk a felmérés szerint, ahol 81,3 centiméteres hely van a turistaosztály üléssorai között. Ha széltében szeretnénk terpeszkedni, az Air Canada a nyerő, mely géptípustól függően 45,7-47 centi széles ülésekkel várja utasait, de majdnem ilyen nagyvonalú a Singapore Airlines is (45,5-47,2 cm).

Magas, ám spórolós utasoknak az EasyJet és a Ryanair közül inkább az utóbbit javasoljuk, az ír fapados 76,2 centi helyet hagy a lábunknak, míg az EasyJet csupán 73,6-ot. Az inkább teltkarcsú utasok ellenben az EasyJettel járnak jobban, mivel itt 44,5 centiméter szélesek az ülések, a Ryanairnél viszont csak 40,6 centisek. Ha még a földön próbálgatni akarjuk az érzést, az Ikea Ivar fenyő széke 41 centi széles, a Herman műanyag szék pedig 45 centi. A Wizz Air sajnos nem szerepelt a felmérésben, ám emlékeink szerint hasonlóan szűk helyet biztosít utasainak, mint a két nagy fapados.

Meglepő módon több nagy európai légitársaság is a lista alján végzett: a British Airways például csak 76,2-78,7 centiméternyi helyet hagy utasainak, vagyis egyes géptípusain éppen úgy szoronganak a turistaosztályra jegyet váltók, mint azok, akik Ryanairrel utaznak. De ugyanennyi helyet ad a Lufthansa is, az Air France pedig még spórolósabb, egyes járatain csupán 73,7 centi hely jut az utasok lábának – igaz, vannak olyan gépeik is, melyeken 81,3 centin terpeszkedhetnek.

Az ülések szélességét tekintve jobban áll az Air France (44,5-47 cm) és a British Airways (43,9-46 cm) is, bár a brit óriást még így is megelőzi a listában az EasyJet.

Hosszú távú járatoknál megéri úgynevezett prémium economy jegyet váltani, amely a turistaosztály emelt szintű fokozata: itt általában jobb a kaja, és nagyobb a hely, viszont a jegy nem annyira drága, mint az első osztályon. A Turkish Airlines például premium economy utasainak 117 centi helyet biztosít, az Air France pedig 96,5 centit. Míg egy első osztályú jegy legalább négyszer annyiba kerül, mint a sima turistaosztályra szóló, a premium economy jegyek általában csak 30-50 százalékkal drágábbak, mint az economy jegyek.

Az elhízott utasok egyébként nem csak a légitársaságoknak jelentenek gondot: a brit Királyi Sebészeti Társaság pénteken arra figyelmeztetett, a túlsúlyos pácienseket kénytelenek lesznek az állatkertekben megvizsgálni. A 220 kilósnál is nehezebb betegek ugyanis nem férnek bele az átlagemberekre tervezett MR- és CT-gépekbe, így muszáj lesz őket olyan berendezésekkel megvizsgálni, melyekbe az elefánt is befér.

Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre! Travelo
h i r d e t é s
h i r d e t é s

Szóljon hozzá!

Most ajánljuk

Téli üdülés? Stájerországban az egész család számára sokszínű élményt nyújt. Fedezze fel!

Lilla79 új galériát hozott létre
Dalmácia
1 órája
cobranco élménybeszámolót írt
Lagunák között (Görögország)
5 napja
cobranco új galériát hozott létre
Lagunák között (Görögország)
5 napja

Blogok

Világörökség Szingapúr botanikus kertjei

Nyolcvankét lenyűgöző hektár tanösvényekkel. De hogy jön ide a kaucsuk?

Utazásom blogja Kőröl-kőre lépkedve télen a Velencei-hegységben

A pákozdi ingókövek ködben is jól mutatnak.

Travelhunter Kék lagúna Izlandon

Ha gyengénk a szilícium-dioxidos iszapmaszk-pakolás, itt a helyünk.

TravelBug Autós túra az USA délnyugati államaiban

Ez már a nyolcadik rész, ezúttal El Pasóval. Visszatekintés képekkel és leg-ek listájával.