Egységes palackot kaptak a szekszárdi borok

Szeptember közepétől kaphatók az első, egységes szekszárdi palackba töltött borok. A borvidék nevét magán viselő üvegbe kizárólag szekszárdi kadarkák, kékfrankosok és bikavérek kerülhetnek.

Forrás: Travelo

Egy hároméves folyamat végeredménye az, hogy 2015 szeptemberében már közel húsz, a 2012-es és 2013-as évjáratból származó vörösbor került letöltésre a közös, szekszárdi palackba. Az eddig tartó időszakban a helyi borászok egy kis csapata Eszterbauer János, a Szekszárdi Borászok Céhének elnöke vezetésével dolgozott együtt azért, hogy kiválasszák a palack formáját és annak megjelenését, valamint a mindennek kivitelezésére képes hazai üveggyárat - olvasható a közleményben.

 

Saját stílust akartak

 

A munkában részt vevő Heimann Zoltán borász szerint a főleg vörösbort kínáló vidék minden borászának fontos, hogy ne váljanak más nemzetközi vagy hazai stílusok követőivé, hanem saját, csak rájuk jellemző utat alakítsanak ki. "A kitörési pontot ezért mi az olyan helyi szőlőfajtákban és bortípusokban látjuk, mint a kadarka, a kékfrankos és a bikavér. Mivel ezen borok az eleganciáról, a gyümölcsösségről és a fűszerességről szólnak, egyértelmű volt, hogy a burgundi palacktípus lesz számunkra az ideális választás" - utalt a borász a szabványos palacknál hosszabb, extravagánsabb üvegre, amelyen kívülről négyszer fut körbe a Szekszárd felirat, és látható rajta a borvidék logója is.

 

Az egységes üveg könnyebben eladható

A megvalósítás folyamatához a példát a szekszárdi siller, a Fuxli jelentette, amelyet szintén a szekszárdi borászok egy szűkebb csapata alkotott meg, majd egy önkéntesen vállalható szabályzat elfogadása után tett nyitottá valamennyi, a borvidéken működő pincészet számára. A palackba olyan kadarkák, kékfrankosok és bikavérek kerülhetnek, amelyeket a tizenkét tagú, borászokból álló bizottság kétharmada elfogadott. A vakkóstoláskor alapvető elvárás, hogy az adott tétel hibátlan legyen, hogy fajtajelleget vagy borstílust képviseljen, valamint termőhelyi karaktert jelenítsen meg.

 

Forrás: Travelo

A palackot előállító orosházi üveggyár értékesítési vezetője, Szabó József a regionális palackban rejlő lehetőségek kapcsán kiemelte: „Szekszárd ezzel a közös arculattal nemcsak itthon, hanem a nemzetközi piacon is sokat nyerhet, hiszen a kisebb pincészetek egyedi csomagolásaival szemben egy ilyen egységes megjelenés által a szekszárdi borok könnyebben felismerhetőek a fogyasztók számára."

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek