Egy több mint 3000 éttermi vendég bevonásával készített felmérés eredménye szerint 10-ből 9 vendégnek fontos, hogy az éttermek mosdói legalább olyan színvonalat képviseljenek, mint az étkezési terület - áll a vizsgálatot megrendelő SCA közleményében. A felmérés mellett modern szemkövető technológia felhasználásával vizuális térképet is készítettek a vendégek éttermi élményeiről.
Két nemrégiben elvégzett felmérés összesített eredményei azt mutatják, hogy az éttermi élmény legfontosabb eleme az étel íze, amelyet az étkezés területének valamint a mosdóknak a tisztasága és rendezettsége követ. De egyéb szempontok is vannak, amelyeket az éttermeknek figyelembe kell venniük. Ezek a következők:
- A belsőépítészeti kialakítás és a teríték fontos szerepet játszik. 10 válaszadóból 6-nak nagy, illetve nagyon nagy elvárásai voltak a belsőépítészeti kialakítás és a teríték tekintetében, és 10-ből 8-an úgy vélik, az éttermeknek jobban oda kellene figyelniük a teríték minőségére. A vendégek alaposan megnézik az étterem belső kialakítását – sok szempontot figyelnek meg, beleértve a mennyezet részleteit, a bútorok designját és a virágokat.
- Az ételek és italok előkészítésének részletei is nagyon érdekli a vendégeket. 10 válaszadóból 6 nagyra értékeli, ha láthatja, hogyan készítik elő az ételt a nyitott konyhában, és még több vendég (67%) számára fontos, hogy módja legyen megítélni a konyha tisztaságát és higiéniáját.
- A mosdó színvonala. 10-ből 9 válaszadó szerint fontos, hogy a mosdók legalább olyan színvonalat képviseljenek, mint az étkezési terület. A lassú kiszolgálás után a mosdók tisztasága egyben a második leggyakoribb szempont, amellyel a vendégek általában elégedetlenek éttermi látogatásaik során. Itt a részletek is igen fontossá válnak. Például ha a vécépapír, papírtörülköző és szappan csúcsminőségű, akkor ez a válaszadók 30 százalékának az élményét javítja, és 10-ből 6-an mindenképpen elvárják, hogy a mosdóban csúcsminőségű termékek legyenek.
- Figyelmes, szakértő és vidám személyzet. Amint egy pincér elhalad az asztal mellett, a vendégek legtöbbször azonnal ránéznek. A legfontosabb elvárás, hogy a pincér legyen figyelmes (73 százalék). Ellenkező esetben, ha a személyzet udvariatlan vagy goromba, akkor 67 százalék lebeszéli ismerőseit az étteremről. Ezenkívül 10 válaszadóból 4 úgy találja, hogy az éttermi személyzet általában stresszesnek tűnik, és 45 százalék több borravalót adna, ha azt látná, hogy a személyzet jókedvű.
A szemmozgást vizsgáló részben pedig megkérték a vendégeket, hogy fogyasszák el italukat a nyitott konyhára néző bárban, majd mossák meg kezüket a mosdóban, utána pedig fogyasszák el vacsorájukat az étterem étkező részében. Az éttermi tartózkodásuk egy órájában a vendégek végig viselték a szemkövető technológiával ellátott szemüvegeket. A vizsgálat során a szemüvegeken elhelyezett mikrokamerák minden szemmozgást és tekintetet rögzítettek, az innen származó adatokból készültek el az úgy nevezett „hőtérképek", melyeket itt láthat: