» Balaton

Fekete vitorlákat kapott a Fifty-Fifty

| | Nem érkezett még hozzászólás

A Fifty-Fifty nevű magyar fejlesztésű hajó megvalósítása Paulovits Dénes és Józsa Márton nevéhez kötődik – utóbbi a vízre szállása óta kormányosa is az innovatív katamaránnak. A hajó a nevét méretéről kapta: 50 láb, azaz több mint 15 méter hosszú, ezzel a legnagyobb versenyhajó jelenleg a Balatonon. Az impozáns hosszhoz két 19 méter magas árboc és összesen akár 364 négyzetméter vitorlafelület is tartozik, amelynek köszönhetően a szélsebesség közel háromszorosával is képes száguldani a vízen 

Fotó: Opel Fifty-Fifty / Gémesi Jóka

Mindkét Kékszalag győzelme során rekordot döntött: először a Nemere II 10 óra 40 perces rekordját 2012-ben, majd saját rekordját döntötte meg 2014-ben 7 óra 23 perc 15 másodperces idővel, beállítva ezzel a jelenlegi időrekordot. A Fifty-Fifty számára idén is az abszolút első hely a cél, ebben pedig egy új partner és számos innováció is segíti őket - fogalmaz a közlemény.

Fotó: Opel Fifty-Fifty / Gémesi Jóka

A 2017 évi 49. Kékszalag Erste World Nagydíjra ugyanis számos újítással készül az Opel partnerségével készül. A több éves együttműködés központjában a hazai innovációk és a rekorder katamarán megújítása áll. Ennek egyik legfontosabb eleme a hagyományos egyenes svertek C-svertre cserélése. A katamaránokon ugyanis tőkesúly helyett uszonyok, ún. svertek vannak – mindkét hajótestben egy-egy -, amik a közhiedelemmel ellentétben nem a felborulás elkerülését, hanem az oldalra sodródás elkerülését szolgálják.

A svertek segítségével a hajó képes tartani a megfelelő irányt. A C-alakú svertnek azonban van egy extra funkciója is: a görbe élen ébredő felhajtóerő egy kissé kiemeli a hajótestet a vízből, így csökkentve a víz ellenállást gyorsítja a hajót. A svertek vízbe merülésének mértékét felhúzórendszerrel lehet állítani – az optimális mérték mindig a széliránytól függ.

Fotó: Opel Fifty-Fifty / Gémesi Jóka
Fotó: Opel Fifty-Fifty / Gémesi Jóka

A legszembetűnőbb változás azonban mégiscsak az, hogy a hajótestek új, sárga színt kaptak, új nagyvitorlákkal és orrvitorlákkal gazdagodott, és mindehhez egy új kormányt fejlesztettek.

A közlemény szerint az Opel egy hét múlva mutatja be az új Insigniát, amely szintén innovatív és élvonalbeli technológiák sorát vonultatja fel, és amelynek több változatát is szentgotthárdi motor hajtja. Az új csúcsmodell megjelenéséhez kapcsolódik az az együttműködés, amely az Opel és a Fifty-Fifty között jött létre. A különleges kétárbocos katamarán vitorláiról az ismert Opel embléma és az új Insignia képe köszön vissza.

Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre! Travelo
h i r d e t é s
h i r d e t é s

Szóljon hozzá!

Most ajánljuk

joogy élménybeszámolót írt
Régi autók
4 napja
joogy új galériát hozott létre
Régi autók
4 napja
joogy új galériát hozott létre
Vidéki élet
4 napja
joogy élménybeszámolót írt
Havannában jártunk....és vidéken
4 napja

Blogok

Világörökség Szingapúr botanikus kertjei

Nyolcvankét lenyűgöző hektár tanösvényekkel. De hogy jön ide a kaucsuk?

Utazásom blogja Kőröl-kőre lépkedve télen a Velencei-hegységben

A pákozdi ingókövek ködben is jól mutatnak.

Travelhunter Kék lagúna Izlandon

Ha gyengénk a szilícium-dioxidos iszapmaszk-pakolás, itt a helyünk.

TravelBug Autós túra az USA délnyugati államaiban

Ez már a nyolcadik rész, ezúttal El Pasóval. Visszatekintés képekkel és leg-ek listájával.